SecuriConnect - unik krypteringsteknik för den kommersiella marknaden

Med tre-domänseparering och avancerad VPN-kryptering är SecuriConnect ett av de främsta intrångsskydden för IP-baserad information tillgängligt på marknaden. SecuriConnect möjliggör en tydlig fördelning av administratörsrättigheter vilket gör att ingen obehörig kan komma åt användarinformation. SecuriConnect är utvecklat av det svenska företaget Business Security med bas i Lund.

SecuriConnect erbjuder en unik VPN-säkerhetslösning med tre-domänseparering. Till skillnad från en traditionell VPN-tjänst har SecuriConnect en tredje domän som endast hanterar administrativ information, vilket innebär att en extern tjänsteleverantör inte kan komma åt mer information än den som krävs för att administrera själva tjänsten. Alla typer av företag, organisationer och myndigheter kan känna sig trygga i att sekretessbelagd information förblir konfidentiell med SecuriConnect.

- IT-säkerhet är en ständigt aktuell fråga och vi ser en ökad efterfrågan av våra produkter och tjänster. Hackerattacker blir allt vanligare och många organisationer vill minimera riskerna att bli drabbade. Därför är vi väldigt glada att kunna erbjuda den kommersiella marknaden en högkvalitativ cybersäkerhetslösning genom SecuriConnect där affärskritisk och konfidentiell information endast är tillgänglig för rätt person vid rätt tillfälle, säger Andreas Linde, vd för Business Security.

Den väl beprövade krypteringstekniken i SecuriConnect ger ansvariga för IT-säkerheten på företag och organisationer ett tillförlitligt verktyg för informationshantering. Med enkel installation och implementering kan säkra förbindelser upprättas för separat hantering av kundinformation och företagshemligheter, på så sätt ger SecuriConnect extra högt skydd mot externa intrång.

- Baserat på vår kärnkompetens och våra erfarenheter av arbete med IT-säkerhet för myndigheter med särskilt höga säkerhetskrav har vi skapat en VPN-klient för den kommersiella marknaden. Med SecuriConnect kan vi erbjuda företag och organisationer en av de säkraste VPN-lösningarna på marknaden till en rimlig kostnad, säger Jonas Dellenvall, säkerhetsexpert på Business Security.

Vad är SecuriConnect?

SecuriConnect är en VPN-lösning med tre-domänseparering där administratörsrättigheter och tillgång till sekretessbelagd information enkelt kan regleras. Systemadministratörer kan styra, konfigurera och övervaka alla enheter i VPN-nätverket utan att komma åt känslig information. SecuriConnect, är ett ytterst säkert intrångsskydd för IP-baserad information. Tekniken är baserad på Business Securitys långa erfarenhet och kunskap inom krypteringsteknik för högt säkerhetsklassad information.

SecuriConnect finns i flera utföranden, från enklare stationära enheter till kraftfulla 19" rack-enheter för centraliserade system. SecuriConnect-systemet är kompatibelt med Business Securitys SecuriVPN ISA utbud.

För mer information om Business Security samt produktbilder se: www.businessecurity.com.

För ytterligare information och frågor, kontakta:

Andreas Linde, VD Business Security, andreas.linde@businessecurity.com, 046-38 60 52
Jonas Dellenvall, säkerhetsexpert Business Security, jonas.dellenvall@businessecurity.com, 046-38 61 56

Business Security är en ledande europeisk leverantör av cybersäkerhet. Som ett oberoende, privatägt svenskt företag, utvecklar Business Security användarvänliga och ledande säkerhetsprodukter och lösningar för kunder med höga säkerhetskrav såsom försvaret, polisen, multinationella företag och banker. Läs mer på: www.businesssecurity.com