Cecilia Ström till ÅFs ljusteam

Cecilia Ström, uppdragsledande arkitekt med mångårig erfarenhet från Wingårdhs och White, har anslutit sig till ÅFs ljusteam i Stockholm. Med sin passion för ljus hoppas hon här att kunna koppla ihop arkitekter och ljusdesigners och skapa tätare samarbeten mellan yrkeskårerna.

På ÅF Lighting blir Cecilia Ström Group Manager Architectural Lighting. Det innebär att hon ansvarar för en grupp ljusdesigners inom arkitektonisk ljussättning, men utöver detta kommer hon även att bidra på andra sätt. Daniel Strömberg, chef för ÅF Lighting i Stockholm, förklarar:

”Cecilia har varit med och byggt upp Wingårdhs, som idag är ett av de främsta arkitektkontoren. För några år sedan startade vi en liknande resa, och vi kommer därför att ha stor hjälp av Cecilia när vi nu etablerar oss som den självklara partnern i ljusfrågor i och utanför byggnader. Hon kommer att bidra starkt till arbetet med att utveckla vårt tjänsteutbud och våra processer, stärka vår roll i projekten samt lyfta ljusdesignfrågan bland arkitekter, utvecklare och projektledare.”

Själv ser Cecilia Ström särskilt fram emot att bredda sin kunskap och erfarenhet:

“Jag är ju arkitekt snarare än ljusdesigner, men genom hela mitt yrkesliv har ljuset varit otroligt viktigt och kommit att betyda mer och mer för varje projekt. Det ligger i min natur att vara nyfiken. Därför ser jag det som en stor förmån att få chansen att fördjupa mig inom ljus och dagsljus.”

I sin nya roll kommer hon att fokusera på att stimulera dialog och samarbete.

”Jag hoppas att min erfarenhet av komplexa byggprocesser, min förståelse för arkitekternas villkor och mitt omfattande kontaktnätverk kommer att stärka ÅF Lighting. Jag kommer att sträva efter att få in ljusdesign tidigt i den process som skapandet av en byggnad är”, säger Cecilia Ström.

För mer information kontakta:

Cecilia Ström, ÅF Lighting Stockholm +46 (0)72 520 26 23
Daniel Strömberg, ÅF Lighting Stockholm +46 (0)70 524 38 37

• design
  • belysning
  • arkitektur

Marta Tiberg

Presskontakt Head of Communication & Brand Responsible for external and internal communication whitin the Group. +46 10 505 35 75