ÅF expanderar via förvärv i Norge

ÅF köper verksamheten i installationskonsulten Andresen & Jacobsen av Selmer Skanska. Verksamheten innefattar 11 medarbetare som beräknas omsätta cirka 10 MSEK innevarande år. Andresen & Jacobsen integreras med ÅFs norska verksamhet* som efter förvärvet består av 55 medarbetare i Oslo, Moss, Alta samt Bodö. ÅF Norge är i första hand inriktat på installationstekniska lösningar, för fastigheter inom offentlig sektor och industrin. "Målet är att bygga upp en verksamhet i Norge som liknar den vi byggt i Sverige, säger Per Göransson, VD ÅF Installation. ÅF Installation har 425 medarbetare, och kan erbjuda installationslösningar inom VVS, kyla, styr- och övervakning, elkraft samt belysnings- och teleanläggningar. Kunder är industrin samt kommersiella och offentliga fastighetsförvaltande bolag. *ÅF:s norska verksamhet går under namnet ÅF Nielsen & Borge. För mer information: Per Göransson, Divisionschef 08-657 10 77/ 070-584 32 27 Viktor Svensson, Informationschef 08-657 12 01/ 070-657 20 26

Marta Tiberg

Presskontakt Head of Communication & Brand Responsible for external and internal communication whitin the Group. +46 10 505 35 75