Bland kunderna finns bland andra svenska försvaret, holländska försvaret, tyska polisen, samt en rad Nato arméer – och kundkretsen växer hela tiden.

Spuhr inne på ny resa men drivs av samma uppfinningsrikedom

Innovatören Håkan Spuhr har satt sitt namn på ett varumärke som världen över förknippas med svensk ingenjörskonst och kvalitet. Spuhr utvecklar och tillverkar flertalet komponenter och tillbehör för vapen, såsom fästen och kolvar, och dessa tillbehör används av en växande professionell och civil målgrupp globalt.

Håkan Spuhr lade grunden för det idag mycket välkända vapenteknik- och komponentbolaget Spuhr i sin hemmaverkstad för flera decennier sedan. Företaget etablerades formellt 2007 och ansågs tidigt vara banbrytande med nya innovationer och idéer, och växte snabbt ur sin lilla kostym.

Läs mer här >>>