Pressmeddelande -

Agentia Free Agent Network instiftar ett pris för enmansföretagande konsulter som gör skillnad på kompetensmarknaden

"Sverige har över en halv miljon enmansföretagare varav drygt 50.000 arbetar som konsulter på kompetensmarknaden. Free Agent Sweden Award är instiftat för att hylla fria agenter som genom sina insatser gör skillnad i sina leveranser till kunder. Pristagarna fungerar som förebilder och inspirerar fler att se alternativa karriärvägar. Att våga anställa sig själv och bli en fri agent i eget företag.” Inleder Agentia Free Agent Network AB:s Grundare och VD Jakob A Wester.

Grundarna vill med priset stimulera till en omdefiniering av kompetensmarknaden och öka rörligheten på denna. Man ser gärna att fler vågar anställa sig själva i eget bolag och tar kontroll över sin egen kompetensutveckling. Detta leder till att fler utvecklar spetskompetens som i sin tur leder till en ökad konkurrenskraft för företagen i Sverige.

”Fria agenter är enmansföretagande konsulter som brinner för sitt kompetensområde. Det handlar om inre drivkrafter, passion och glädje. Vi ser klyschan att göra skillnad som en konstart och vill fylla denna med verkligt innehåll vilket är en annan anledning till instiftandet av Free Agent Sweden Award”. säger Jakob A Wester.

Nomineringen för 2011 års ”Free Agent Sweden Award” öppnas nu och priset kommer att delas ut i början av år 2012. En jury kommer att tillsättas vilken har till uppgift att vaska fram ett antal av de nominerade kandidaterna innan vinnarna röstas fram. Eventuellt kommer fler kategorier att inrättas utifrån hur nomineringarna är formulerade, det går ju att göra skillnad på flera olika sätt.

”Det är viktigt att poängtera att vi utgår ifrån individen och dess drivkraft i att göra skillnad. Det handlar om värdet som skapas åt kunden och om yrkesstoltheten i att vara enmansföretagande konsult på kompetensmarknaden oavsett bransch.” avslutar Jakob A Wester

För mer information kontakta Jakob A Wester, VD och grundare av Agentia Free Agent Network AB.

Telefon 08-5460 17 73.

Webbadress: www.agentia.nu

E-post: jakob.a.wester@agentia.eu

Jakob A Wester kommer närmast från Sigma koncernen där han var initiativtagare och medgrundare av dotterbolaget Sigma iMål Projektledning AB.

• konstarten i att göra skillnad
  • jakob a wester
  • göra skillnad
  • fri agent
  • enmansföretagare
  • agentia free agent network
  • resultat
  • kompetensmarknaden

Agentia Free Agent Network är ett affärsnätverk, en tydlig hemvist med stark identitet för enmansföretagaren på kompetensmarknaden. Agentia Free Agent Network omdefinierar kompetensmarknaden genom att verka utifrån företagets affärs- ledarskapsfilosofi "tre sidors villkor". Vi drivs av att visa människor att det finns ett val till traditionell anställning och vikten av att bygga sin egen plattform. Drivkraften till grundandet av Agentia Free Agent Network uppstod när Jakob A Wester startade företaget Inwester AB och själv blev fri agent på kompetensmarknaden.

Jakob A Wester

Presskontakt VD Agentia Free Agent Network AB Agentia - Home of the Free Agents +46 733 514437