Mattias “Fredagskocken" och Cecilia “Homemade Stockholm” Foto: David Back

AgentVegan sluter avtal med Mattias “Fredagskocken" och Cecilia “Homemade Stockholm”

AgentVegan har, sedan starten 2019, alltid arbetat med professionella kockar vid framtagning av sina växtbaserade recept. Detta för att kunna säkerställa en hög nivå på både smak och näringsinnehåll. I ett steg att under hösten utveckla konceptet ytterligare skriver nu AgentVegan långsiktiga avtal med de båda Stockholmsbaserade kockarna Mattias Larsson samt Cecilia Larsson.

Tillsammans driver de ”Modern Gastronomi” samt konceptet ”Min matstudio”– två koncept som erbjuder allt från matlagningskurser och catering till matstyling och föreläsningar. Allt med fokus på unika måltidsupplevelser.

Jag har under lång tid ätit och lagat en hel del veganskt, men jag har ätit och lagat mer vegetarisk och känner mig inte lika stark på vegansk kost som jag gör på vegetarisk, så detta blir lite mer utmaning och innebär därmed att jag får utvecklas”, säger Mattias.

Cecilia bloggar på alltommat.se under namnet Homemade Stockholm by Cecilia. Fokus ligger på bakning och desserter, ett intresse som alltid funnits, men vuxit stort de senaste åren.

”Viljan att skapa och få vara kreativ har alltid varit stark och som jag fått utlopp för i bakningen. Smaker har alltid varit ett stort intresse och jag var tidigt intresserad av nya smaker och texturer i både bakverk och mat. I samarbetet med AgentVegan får jag tänka till och hitta nya vägar i bakningen och det bästa är att det blir så himla gott!”, berättar Cecilia.

Mattias och Cecilia har stor expertis och gedigen erfarenhet som receptkreatörer då de bland annat jobbar med matmagasin, matsajter, skriver kokböcker och gästar TV-program.

Nu skriver de båda på ett längre avtal för AgentVegan som innebär ett stort steg framåt för alla parter. Under hösten kommer AgentVegan att fokusera mycket på sin recept-sida och blogg – allt för att erbjuda lättlagade, tillgängliga och goda veganska recept på maträtter, bakverk och efterrätter.

”Vår målsättning är att underlätta för människor som vill njuta av mer växtbaserad kost i sin vardag. Du behöver nödvändigtvis inte ställa om hela livet, men det ska vara enkelt att vara vegan för en stund.”, säger Macs Moser, medgrundare AgentVegan.

Stefan Olsson, stefan.olsson@johndoeinvest.com eller +46 702 216050