Stacky's i Vallentuna till förmån för Världens barn

Fyrkantigt för världens barn

När Robert Heribertsson, kökschef på Lovisedalsskolan i Vallentuna, frågade om vi kunde tänka oss att skänka Stacky’s till deras årliga drive-through-servering till förmån för Världens Barn, var svaret självklart JA. När över 1200 personer skulle serveras snabbt var Stacky’s det givna alternativet!

Under utvecklingen av Stacky’s har vi lagt stort fokus på produktens fysiska egenskaper. För det är först när produkten fungerar och möter alla de krav som ställs på varmhållning och annan hanterings-tortyr i storköken, som vi kan göra riktig skillnad.

Världens Barn-insamlingen i Vallentuna har genomförts i flera år och att det skulle bli precis lika välbesökt även i år, var alla inställda på. Som Robert beskriver det: ”Vi fick öppna strax efter kl. 10, en timme tidigare, för då var det redan bilar i kö. Därefter var det konstant fullt av både bilburna och gående besökare i två låååånga köer, hela vägen fram till kl. 14:30 när sista maten gick ut”.

I år stod Stacky’s för det vegetariska alternativet och under dagen serverades ett par hundra Stacky’s i form av smarriga quesadillas. I kommentarer från köket: ”Produkten var superbra och lätthanterlig i stora volymer.”

Team Stacky’s tackar för förtroendet och återkommer gärna nästa år!

För mer information, se https://stackyfood.com eller kontakta:
Stefan Olsson, stefan.olsson@johndoeinvest.com eller +46 702 216050

Stacky’s är en kvadratisk, växtbaserad skiva på 130 gram, som inte försöker imitera kött. Stacky's finns istället i smakerna Hot & Spicy, Smokey Barbecue och Stacky’s Original.

Stacky’s är bra, svensk mat gjord på svenska råvaror - helt utan tillsatser. Stacky’s är gjord på morot, matvete, lök, svart böna, olja samt kikärtsmjöl, och så klart, vår naturliga smaksättning.

Du kan hacka, strimla, tärna eller använda den fyrkantig som den är - Tillaga Stacky’s precis som du vill. Stacky’s samspelar bra med allt i din dagliga matlagning, oavsett om du lagar växtbaserat eller inte. Stacky’s trivs bra i kylen men funkar faktiskt utmärkt att förvara även i rumstemperatur - i flera månader. Stacky’s är helt enkelt smart mat. Riktigt bra för dig, men ännu bättre för planeten.

Stacky's är ett varumärke utvecklat av AgentVegan Sverige AB