Stacky’s dukar upp i skolorna – nu fyller de på kassan

Stacky’s dukar upp i skolorna – nu fyller de på kassan

Stacky’s är smartare mat från Sverige, gjord på hela råvaror utan tillsatser. Nu plockar bolaget bakom Stacky’s in 6,15 MSEK för att fortsätta sin tillväxt och framfart i skolorna. Bland de nya aktieägarna finns lång erfarenhet från livsmedelsindustrin samt kockar och tekniker – gemensamt delar de en uppskattning för Stacky’s unika positionering på marknaden.

Målet var 8 MSEK och självklart vill man alltid att en emission ska fulltecknas. Dels för det lugn som det skapar i en organisation som vet att resurserna för att genomföra det man vill finns på kontot, dels för signalvärdet. Mot bakgrund av det som händer i omvärlden är det just nu svårt för många ta ett beslut – oavsett om det är ja eller nej. Därför väljer vi att stänga rundan här och blicka framåt, säger VD Stefan Olsson.

Sedan föregående finansieringsrunda för ungefär ett år sedan har bolaget med Stacky’s som varumärke i spetsen tagit stora kliv i försäljning och varumärkeskännedom. Hittills har över sju ton Stacky’s landat i brevlådan hos nöjda privatkunder över hela Sverige. Produktfamiljen har vuxit med en färs, som sedan lansering hos grossist redan sålt tonvis. Med nuvarande avtal och förhandlingar kommer Stacky’s att vara en återkommande servering i flera kommuner, regioner och restauranger.

"Offentlig sektor har sedan start varit en medveten strategi för att göra skillnad på riktigt i samhället och bygga volymer för företaget. Eftersom Stacky’s möter kraven som ställs från skolorna och faller väl i smaken hos eleverna, ser vi redan nu Stacky’s vara en återkommande servering där varje måltid räknas, säger försäljningschef Mårten Göthberg.

Stacky’s är varumärket som inte imiterar kött eller skuldbelägger köttätaren. En tydlig distinktion som går rakt emot det alla andra gröna, fluffiga CO2-babblande varumärken pysslar med. För Stacky’s handlar det om att bjuda in och öppna för små förändringar i vardagen, inte om att ge kunden klimatångest.

Vi ser fram emot att fortsätta leverera och göra skillnad här och nu – inte om 5-10 år med 3D-printade eller parfymerade köttimitationer”, säger VD Stefan Olsson.

Stacky’s finns i dagsläget att köpa via ledande grossister för företagskunder eller direkt från stackys.com för privatpersoner.

För mer information, se stackys.com eller kontakta:
Stefan Olsson, stefan.olsson@stackys.com eller +46 702 216050

Stacky's klyddar inte till det. Istället har vi tagit grödorna direkt ur marken, skapat smartare mat utan tillsatser och det till ett rimligt pris. Mat som är just bara mat. Inga gröna fluffiga moln, inga blobbar med CO2-värden som ingen kan relatera till och ingen kategori. Smart säger en del. Smartare tyckte vi och förpackade vår mat så att du slipper förvara den i kyl och frys.

För mer information https://stackys.com Stacky's är ett varumärke under AgentVegan Sverige AB.