Stacky's knyter avtal med Menigo

Stacky's knyter avtal med Menigo

Stacky’s är smartare mat från Sverige, gjord på hela råvaror utan tillsatser som inte imiterar kött.

Stacky’s föddes ur en idé om att mat kan vara smartare utan att behöva vara dyr eller komplicerad. Stacky’s har sedan starten utvecklat produkterna och byggt varumärket genom försäljning direkt till konsument via egen e-handel. Vidare har man tillgängliggjort produkterna för privata samt offentliga restauranger runtom i Sverige genom att lanseras via grossister. Nu tar bolaget ytterligare steg i att tillgängliggöra produktfamiljen genom att lanseras hos Menigo.

"Tillsammans med Menigo säkrar vi upp våra försäljningskanaler och når nu alla kunder. Särskilt kul är det att en stor kommun nere i Skåne lägger sin första order samma vecka som Stacky’s lanseras", säger Mårten Göthberg försäljningschef på Stacky’s.

Menigo är en av Sveriges största matdistributörer och levererar till privata och offentliga verksamheter.

"Efterfrågan på svenskproducerad tillsatsfri mat efterfrågas mer och mer bland våra kunder, därför är det viktigt och rätt i tiden för oss att kunna erbjuda Stacky’s produktfamilj", säger Mikael Berg KAM på Menigo.

Stacky's är gjord på havre, svart böna, morot, gul lök, kikärtsmjöl, rapsolja och kryddpasta. Produkten kommer i två olika former, en kvadratisk skiva samt som färs. Respektive fraktion finns i tre olika smaker. Stacky’s kommer gå att beställa i smakerna Original och Smokey BBQ från och med april 2023.

Stacky’s finns i dagsläget att köpa via ledande grossister för företagskunder eller direkt från stackys.com för privatpersoner.

För mer information, se stackys.com eller kontakta:
Mårten Göthberg, marten@stackys.com eller +46 707 26 25 56

Vi klyddar inte till det. Istället har vi tagit grödorna direkt ur marken, skapat smartare mat utan tillsatser och det till ett rimligt pris. Mat som är just bara mat. Inga gröna fluffiga moln, inga blobbar med CO2-värden som ingen kan relatera till och ingen kategori. Smart säger en del. Smartare tyckte vi och förpackade vår mat så att du slipper förvara den i kyl och frys.

För mer information https://stackys.com Stacky's är ett varumärke under AgentVegan Sverige AB.