Utmanaren Stacky’s erbjuder smartare mat direkt hem i brevlådan

Utmanaren Stacky’s erbjuder smartare mat direkt hem i brevlådan

Stacky’s är smartare mat från Sverige, helt utan tillsatser och som inte försöker att imitera kött. De innovativa produktegenskaperna gör det möjligt att sälja och skicka produkterna direkt till kundens brevlåda - då varken kyl- eller frysförvarning krävs. Nu vill utmanaren göra växtbaserad mat folklig.

Stacky's är en ny svensk matprodukt som är gjord på havre, svart böna, kikärtsmjöl, morot, gul lök, och kryddpasta. Varumärket är sprunget ur grundarnas idé om att skapa smartare mat som varken är dyr eller komplicerad.

“Verkligheten är att de flesta bara går förbi vegokylen när de ska handla. I många av landets butiker är den dessutom minimal. Ändå är det dit alla andra i branschen vill. Vi har tänkt annorlunda. Vi tycker att kött kan fortsätta vara kött - Stacky’s är något helt annat. Och sanningen är att den stora massan ändå inte har tänkt bli vegetarianer på heltid. Men att alla byter ut några måltider i veckan är smartare än att några få inbitna veganer byter ut allt. Vi fokuserar istället på bra och enkel mat gjord på riktigt bra råvaror.” säger Stefan Olsson, medgrundare och VD på AgentVegan som står bakom Stacky’s.

Stacky’s är en skafferivara som varken kräver kyl- eller frysförvaring. Detta möjliggör en stor energibesparing och innebär även smartare transport samt lagerhållning. De första produkterna släpptes vid årsskiftet och lagret sålde slut direkt.

“Eftersom våra produkter inte behöver förvaras kallt kan vi nå konsumenter direkt i brevlådan med bra mat, recept och tillbehör. Stacky’s egenskaper och aggressiva prissättning gör nu smartare mat lättillgänglig för alla i hela landet och inte bara för hipsters i storstan, vilket känns viktigt för oss. De smarta egenskaperna och smidigt förpackade produkten gör att den är mer än bara god och växtbaserad. Den är till exempel perfekt att plocka med sig på vandringsturen eller att ha med sig i bilen till campingen” Säger Stefan Olsson.

Produktens egenskaper och att den kan skeppas i tunna paket gör att den kan postas direkt hem och går ner i brevlådan. Under vintern har Stacky’s lanserat sin egen e-handel där kunder kan beställa antingen i 8-pack eller 50-pack i tre goda smaker.

Läs mer om Stacky’s på stackys.com