Världspremiär för Stacky’s i Timmernabben

Världspremiär för Stacky’s i Timmernabben

Nabbens Fisk & Rökeri i Timmernabben var först ut med Stacky’s redan i maj. När nu semesterfirarna invaderar den lilla tätorten norr om Kalmar sätts Stacky’s på prov i verkligheten.

Helt i linje med att nå målgruppen ”Hasse på campingen” så blev det en sommarrestaurang med eget fiskrökeri på östkusten som blev först i Sverige med att ha Stacky’s på sin ordinarie meny. Serverad som en burgare med klassiska tillbehör – inklusive ost – är den ett perfekt exempel på hur växtbaserad mat inte behöver vara svårt eller fanatiskt.

Restaurangen bemannas delvis av personal från kock.in där Johannes Wahlman är en av grundarna och även en av skaparna av Stacky’s: ”Att få in Stacky’s på en krog där vi har personal på plats ger oss all den ärliga feedback vi behöver: går produkten att hantera som vi tänkt, vad säger kockarna och kunderna – egentligen?”