Agila växer och öppnar kontor i Piteå

Bemanningsföretaget Agila tar ett steg till. Expansionen fortsätter och Agila öppnar ett kontor i Piteå. Jonas Danell och Erik Hagnelöv kommer att ansvara för etableringen av lokalkontoret. Både Jonas och Erik har mångårig erfarenhet av vårdbemanning och båda har tidigare arbetat för Agila i Stockholm.

”Vi ser stor tillväxtpotential i Norrbotten och Västerbotten och därför är det naturligt för oss att etablera oss i denna region” säger Jonas Danell, ansvarig för kontoret i Piteå.

””Det får duga”, duger inte för oss. Vi vill utmana oss själva och se till att vara på plats för att komma närmre våra uppdragsgivare och konsulter. På så vis kan vi ge dem ännu bättre service”, fortsätter Jonas.

Det nya kontoret ligger på Storgatan 48c i Piteå.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Jonas Danell, Regionschef Agila, telefon: 0911-42 69 81, e-post: jonas.danell@agila.se

Henrik Ottemo, VD Agila, telefon: 08-410 725 48, e-post: henrik.ottemo@agila.se

• Hälso-, sjukvård

Agila är ett kvalificerat bemannings- och rekryteringsföretag som arbetar med läkarbemanning, sjuksköterskebemanning och socionombemanning. Med hjälp av vårt kunnande och marknadens skickligaste konsulter bistår vi våra uppdragsgivare med resurser under perioder med vakanser i den ordinarie personalstyrkan. Vårt breda utbud av konsulter möjliggör att vi med kort varsel kan lösa akuta bemanningsbehov på både lång och kort sikt. Agilas huvudkontor finns i Stockholm men verksamheten är rikstäckande i både Sverige och Norge. Vi samarbetar idag med i stort sett alla Sveriges och Norges kommuner och landsting samt ett stort antal privata vårdgivare i båda länderna.