Minimarket x Åhléns - exklusiv skokollektion för AW18

Minimarket x Åhléns - exklusiv skokollektion för AW18

Idag släpps den första kollektionen med skor från Åhléns samarbete med modemärket Minimarket. Kollektionen omfattar 14 olika skomodeller och består både av helt nya modeller och utvalda Minimarket-klassiker.

Som en del i Åhléns satsning på att skapa Sveriges mest attraktiva modeerbjudande inleddes tidigare i år ett samarbete med grundarna av Minimarket, systrarna Sofie, Pernilla och Jennifer Elvestedt. Resultatet är en unikt designad skokollektion formgiven av och märkt Minimarket. Kollektionen släpps nu på alla Åhléns City-varuhus och på åhlens.se.

- Det känns jättekul att äntligen kunna presentera vår unika skokollektion för Åhléns kunder. Kollektionen innehåller flera efterlängtade klassiker som våra följare saknat och helt nya modeller med detaljer och utformning som passar för flera tillfällen, från slask till after-work, säger Sofie Elvestedt, Minimarket.

Kollektionen omfattar både vardagsfavoriter och mer iögonfallande skor, som kommer i begränsad upplaga, och ska kunna fungera som en komplett skogarderob. Wedge Zipper och Shoe Nova är exempel på klassiker från Minimarkets skohistorik - Wedge zipper nu med dold, inbyggd platå för ökad komfort. Helt nya modeller är exempelvis: Shoe Nora; en stövlett med handgjuten flerfärgad klack, där klacken ser ut att vara i solid marmor. Shoe Boulevard; en formad platå klädd i glitter. Sneaker Sky; en sneakersula i gummi möter jodphur i en härlig hybrid. Produktionen sker fortsatt i Portugal och håller samma höga kvalité som Minimarkets tidigare skor. Priset ligger mellan 1600 kr till 2500 kr.

- Vi vill framhäva och stötta bra svensk design och är mycket glada över samarbetet med Minimarket. Minimarket har flera framgångsrika skokollektioner bakom sig och har alltid stått för både hög modegrad och komfort, säger Maria Gemzell, Modechef Åhléns.

Länk till film:
Länk till kampanjsida:

För högupplösta bilder, besök Åhléns bildbank:
För ytterligare information och lån av produkter, vänligen kontakta:
Sara von Gegerfelt, Presskontakterna: 08-662 24 00 eller sara@presskontakterna.se

Om Minimarket
Svenskt klädmärke som grundades år 2006 av systrarna Sofie, Pernilla och Jennifer Elvestedt. De vann tack vare sin tydliga stil och uppseendeväckande modevisningar snabbt internationell mark såväl som utmärkelser på hemmaplan. Minimarket är synonymt med prints, färg, tongivande silhuetter – och skor. Idag är Minimarket en designstudio, som utöver det egna klädmärket och skorna för Åhléns, formger åt externa partners. Minimarket har fått flera utmärkelser genom åren, bland annat Årets Designer, utdelat av tidningen ELLE.