Kaustik AB representerar Sverige i European Business Awards

Kaustik AB har idag utsetts representera Sverige i European Business Awards, EBA. EBA, som är störst i Europa i sitt slag, består av en oberoende jury som bedömer företags samlade förmåga inom innovation, etik och framgång. Detta i syfte att lyfta fram föredömen inom näringslivet. EBA är prestigefyllt och engagerar såväl företagsledare som politiker över hela Europa.

- Vi är väldigt stolta att få representera Sverige som nationell vinnare. Genom European Business Awards får Kaustik nu jämföra sig med de mest dynamiska företagen i Europa. Utmärkelsen gör oss samtidigt trygga i att fortsätta på inslagen väg; att skapa samhällsnytta, vara innovativa och kundfokuserade, säger Kaustiks vd Oskar Svarfvar.

-Jag gratulerar Kaustik som nationell vinnare och utvald att representera Sverige i Europa. Kaustik har påvisat förståelse för såväl innovation, etik och framgång, och spelar därför en viktig roll, tillsammans med övriga utnämnda företag, inom Europas affärsvärld, säger Adrian Tripp, CEO för European Business Awards.

- Det är verkligen hedrande att hela 24 företag från Sverige har utsetts att representera Sverige i den fortsatta tävlingen. Det visar på vilka framgångsrika företag som finns i Sverige och vi önskar Kaustik all lycka i nästa omgång, säger Karl Andersson, EBA ansvarig för RSM i Sverige.

Om European Business Awards

European Business Awards arrangeras för tionde året och engagerar i år över 33 000 företag från 34 Europeiska länder. Tävlingen representeras av samtliga medlemsländer inom EU samt Turkiet, Norge, Schweiz, Kroatien och Republiken Makedonien.

En oberoende jury väljer ut de företag som anses vara föredömen och består av;

Karel De Gucht (former EU Trade Commissioner), Yves Leterme (former Belgian Prime Minister), Jose Aznar (former Prime Minister of Spain), Arnold Rüütel (former Prime Minister of Estonia), Emil Constantinescu (former President of Romania), Petar Stoyanov (former President of Bulgaria), Isidoro Unda (CEO of Atradius), Peter Brabeck-Lethmathe (former CEO of Nestle) och Gilbert Ghostine (Managing Director of Diageo Continental Europe).

För ytterligare information om tävlingen, vänligen kontakta:

European Business Awards: Vanessa Wood, vanessa.wood@businessawardseurope.com , +44 796 6666 657

Kaustik AB: Oskar Svarfvar, CEO, oskar@kaustik.com , +46 70 0898890

RSM: Karl Andersson, karl.andersson@rsm.se , +46 70 416 92 08