Aifloo antas till inkubatorn STING

Det nystartade teknikbolaget Aifloo blir en del av affärsinkubatorn STING efter att de valts ut till programmet STING Incubate. Aifloo bildades 1 mars i år med fokus på utveckling av självlärande system baserade på artificiell intelligens, AI.

- Aifloo är väldigt stolta att bli utvalda som ett STING-bolag. Artificiell intelligens blir med vårt inträde ett nytt område för STING, och området är nästa stora tillväxtmarknad och ett hett område som på många sätt kommer att revolutionera vår vardag. Att nu fåtillgång till STINGs stora nätverk av rådgivare och investerare är en stor tillgång för oss, säger Michael Collaros, VD på Aifloo.

- Vi är glada att kunna hälsa Aifloo varmt välkomna till STING. Jag ser fram emot att få arbeta tillsammans med teamet för att utveckla utveckla och realisera deras spännande affärsidé, säger Gisela Sitbon, affärscoach inom Life Science.

I dagsläget utvecklar Aifloo två system:

Aifloo SmartCare
Nästa generation trygghetssystem för äldre och personer med funktionsnedsättning. Systemet skapar avancerade beteendeanalyser och larmar automatiskt vid behov av assistans och ger förutsättningar för förlängt kvarboende.

Aifloo EcoControl
Styr och kontrollerar värmekostnader. Systemet ger med enkla investeringar stora effektiviseringsvinster för fastigheter, företag och hushåll.

• aifloo
  • sting
  • ai
  • äldrevård
  • trygghetslarm
  • sakernas internet
  • artificiell intelligens
  • energi
  • energiförbrukning
  • energikostnad
  • energistyrning
  • iot
  • sensorer
  • självlärande
  • smartgrid

Aifloo utvecklar avancerad självlärande artificiell intelligens för sakernas internet, IoT.
Den artificiella intelligensen är inspirerad av neurovetenskap och biologiska processer. Aifloos mål är att tillhandahålla självlärande artificiell intelligens som underlättar och ökar livskvaliteten för slutkonsumenterna. Resultatet är avancerade analys och beteendemodeller.

STING - Stockholm Innovation & Growth - hjälper talangfulla personer att omvandla sina idéer till framgångsrika företag. Stödet vi erbjuder omfattar kvalificerad coachning i affärsutveckling, ett affärsängelnätverk och en riskkapitalfond, en rekryteringstjänst, och ett internationellt nätverk av investerare, affärskontakter och experter.

Kontakt Aifloo AB
Michael Collaros CEO Aifloo AB