​Flera valmöjligheter med SEQR – när du vill betala parkeringen med mobilen

​Flera valmöjligheter med SEQR – när du vill betala parkeringen med mobilen

Nu är det möjligt att ansluta ditt bankkonto för autogirobetalning direkt i SEQR-appen via mobilt BankID. Tidigare har SEQR-användare behövt koppla sina köp till ett fakturakonto, alternativt har en del bankkonton kunnat anslutas för autogiro genom ett krångligare förfarande hos kontoförande bank.

För att kunna betala med SEQR i de anläggningar där Q-Park erbjuder mobilbetalning, behöver du appen med samma namn. SEQR-appen hittar du gratis på App Store eller Google Play. Det som är nytt är att du i nästa steg kan välja mellan att aktivera ett fakturakonto som tidigare - eller ansluta autogiro direkt i mobilen.

Hur kopplar jag mitt bankkonto till SEQR direkt i mobilen?

1. Se till att ladda ner senaste versionen av appen.

2. Välj ”Lägg till konto” och sedan ”Koppla ditt bankkonto”

3. Godkänn kopplingen och villkor med din PIN-kod.

4. Verifiera din identitet genom att fotografera en giltig ID-handling.

5. Koppla konto via Bank ID:

Fyll i ditt kontonummer och övriga uppgifter. Säkerställ att allt är korrekt ifyllt. Du skickas sedan till en sida där du får godkänna din autogirokoppling till Seamless Remittance AB*. Din BankID-app kommer att starta när du väljer att gå vidare och du får då godkänna din autogirokoppling på detta sätt.

5. När ditt medgivande är godkänt får du ett SMS och kan då börja handla.

Dessutom får du alltid, precis som tidigare, upp till 3 % i återbäring när du betalar din parkering med SEQR**. Läs mer om återbäringen på seqr.com.

Välkommen till en bekvämare vardag!

*Seamless Remittance AB är företaget som hanterar SEQRs transaktioner. **För att ta del av återbäringen måste du fylla i ett mottagarkonto i SEQR-appen.

Felix Fuchs

Presskontakt CEO Aimo Group Management