Q-Park får nytt uppdrag av Mimer i Västerås

Q-Park får nytt uppdrag av Mimer i Västerås

Q-Park har tillsammans med G4S fått ett nytt uppdrag av Västerås största bostadsbolag Mimer. Uppdraget som startar 1 oktober 2015, innefattar parkeringsövervakning och ansvar för samtliga biljettautomater för hela Mimers fastighetsbestånd i Västerås. Mimer som ägs av Västerås Stad, äger och förvaltar cirka 11 300 bostäder i Västerås.

Det ska vara enkelt och smidigt att parkera. Vi kommer därför som en första åtgärd att uppdatera biljettautomater och förtydliga skyltningen på parkeringsytorna.” säger John Bekric, Områdesansvarig på Q-Park i Västerås. Han ser fram emot ett bra samarbete med Mimer och är glad för det förtroendet som Q-Park har fått.

Felix Fuchs

Presskontakt CEO Aimo Group Management