​Q-Park tar ännu ett steg in i den sociala medievärlden

​Q-Park tar ännu ett steg in i den sociala medievärlden

Nu tar vi på Q-Park steget fullt ut och öppnar upp vår närvaro i sociala medier med början på Facebook och LinkedIn.

– Vi har medvetet väntat med att engagera oss på vissa plattformar, men nu har vi byggt upp en grupp av resurser. Detta för att på ett så bra sätt som möjligt kunna använda oss av sociala medier för att skapa nära relationer med, och ge bättre service till, våra befintliga och framtida kunder, säger Shadi Tayebi, Digital marknadsförare på Q-Park.

– Genom vår närvaro i sociala medier vill vi skapa en tvåvägskommunikation och kommunicera med våra kunder där våra kunder är och när det passar dem. Det tror vi är oerhört viktigt, inte minst i en bransch som parkeringsbranschen, fortsätter Shadi.

Förutom att svara på kundernas frågor och funderingar är vår ambition att underlätta för er kunder genom att informera om Q-Parks olika produkter och tjänster, berätta om kommande events, dela platsannonser, att sprida erbjudanden och annat aktuellt som händer.

– Vi på Q-Park arbetar precis som alla företag just nu intensivt med vår digitala resa och har nyligen även lanserat en egen betalapp, MobilPark. Samt även möjliggjord hantering av parkering direkt via vår hemsida, berättar Peder Ståhlberg, vd på Q-Park. Vi är stolta över att vi i många avseenden står i framkant med våra digitala satsningar.

– Inom kort kommer vi även starta parkeringsövervakning med s.k. scanning; en bil som är utrustad med kameror som läser av registreringsnummer, fortsätter Peder Ståhlberg.

Vi hoppas att så många som möjligt tar tillfället i akt och kontaktar oss på våra sociala medier med funderingar, frågor och inte minst med era kloka tips. Vår förhoppning är att vi ska sprida information som ger er värde.

Vi ser fram emot att ses på Facebook och LinkedIn!