Q-Park tar över parkeringshus vid världens första köpcentrum

Q-Park tar över parkeringshus vid världens första köpcentrum

Shopping galleria i Luleå var världens första köpcentrum inomhus och det var en stor nyhet när den planerades och byggdes i mitten av 1950-talet. Arkitekten Ralph Erskines vision var att skapa något mer än bara ett köpcentrum; han ville att stadslivet skulle flytta inomhus under vintermånaderna och att shopping skulle uppmuntra till möten och samvaro. Idag inhyser Gallerian ett stort antal butiker och från och med den 1 januari 2019 tar Q-Park över driften av P-hus Shopping med infartsadress Timmermansgatan 30.

- Vi kommer bland annat att installera nya betalautomater samt byta belysningen. Den nya belysning kommer att bestå av LED-lampor som både är miljövänligare och ger en bättre belysning, säger Jan Boström, Områdesansvarig på Q-Park i Norra Västerbotten/Norrbotten

Vi vill hälsa alla nya och gamla kunder välkomna till P-hus Shopping och vi ser fram emot ett gott samarbete med fastighetsägaren Diös Fastigheter.