Foto: JM

Nu kan du hyra p-plats i Bergrumsgaraget

Nu är Bergrumsgaraget i det närmaste helt färdigställt och alla sektioner har öppnats upp för parkering. Det innebär att det nu också blir möjligt för alla som bor eller jobbar i området att hyra en plats i Bergrummet.

Bergrumsgaraget ligger på Sjöviksvägen i Årstadal (Liljeholmskajen), ett nybyggt område där bostäder och företag ligger tätt. Behovet av parkering för boende, anställda och deras besökare är därför stort, vilket gör att många har väntat på möjligheten att få hyra plats i det nybyggda garaget.

Den 1 september öppnades alla sektioner för besöksparkering och nu är det även dags att öppna upp de sista sektionerna för de som önskar bli abonnemangskunder.

Bergrummet fungerade tidigare som lager- och produktionslokaler för Vin och Sprit. Men idag är det förvandlat till ett enormt (och nu även prisbelönt) garage med plats för över tusen fordon.

Samtidigt som Bergrumsgaragets storlek löser parkeringsbehovet, innebär storleken ytterligare utmaningar för Q-Park som driver anläggningen och för JM som har byggt och äger garaget. Informationen och navigationen i anläggningen blir ännu viktigare för kunderna. Med anledning av detta har garaget en egen webbplats och app där kunderna snabbt kan ta del av aktuell information och ta hjälp av tekniken för att exempelvis hitta till sin parkerade bil.

Läs gärna mer om Bergrumsgaragets app här.

Säkerheten är naturligtvis också en viktig del för alla parkerande kunder. Bergrumsgaraget är därför väl upplyst och försett med såväl sprintlersystem som kamerabevakning. Abonnemangskunder kan ta sig in och ut ur anläggningen med hjälp av så kallad ”nummerplåtsigenkänning”. Det innebär att vi känner igen din registreringsskylt och öppnar bommen automatiskt för dig när du kommer.

Vill du hyra en plats i Bergrumsgaraget?

Skicka en bokningsförfrågan via Q-Park.se eller skicka e-post till hyraplats@q-park.se. Du är även välkommen att ringa Kundservice på 0771-96 90 00.

Vill du läsa mer om Bergrumsgaraget?

Besök Bergrumsgaragets hemsida.