Per Sternek tillträder som ny Affärsområdeschef för Skåne

Per Sternek tillträder som ny Affärsområdeschef för Skåne

Per Sternek, tidigare Teknisk chef för Parkering Malmö har anställts av Q-Park som Affärsområdeschef för Skåne. Per Sternek är civilingenjör med gedigna kunskaper och har mycket lång erfarenhet av att arbeta med fastigheter och parkering. Per kommer med sin breda kompetens och stora kontaktyta att bidra till Q-Parks fortsatta utveckling och förädling av parkeringsverksamheten.

Per ser fram emot att komma in i sin nya roll: ”Det ska bli intressant att få arbeta med och utveckla Q-Parks verksamhet i Skåne. Då syftar jag på såväl framtida samarbete med personalen som utveckling av organisationen och affärsrelationerna.”

Per tillträdde sin nya tjänst på Q-Park den 25 januari 2016.

Om Q-Park

Q-Park är ”Parkering med kvalitet”. Detta avspeglar sig både i affärsstrategi och sättet att driva och organisera verksamheten vars uppdrag är att öka människors välbefinnande, genom att tillhandahålla rena och säkra parkeringsanläggningar, i attraktiva lägen – utformade utifrån grundvärdena snabbhet, bekvämlighet, pålitlighet och vänlighet.

Q-Park är Sveriges största parkeringsaktör med över 273 000 parkeringsplatser i 1 500 parkeringsanläggningar runt om i landet. 2013 hade bolaget ca 400 anställda och omsatte 988 mkr.