Michael Enlund säljande regionchef för Air Gotland

Air Leap och AirGotland gick i början på mars samman med syftet att ytterligare förstärka gästerbjudandet för flygresor till och från Gotland och med en stark gotländsk prägel. Michael Enlund, tidigare försäljningsansvarig på AirGotland AB, är utsedd till Regionchef för Air Gotland och ansluter nu till det lokala teamet på Gotland.

- Jag har varit med på den spännande resan när AirGotland startade förra året och att nu få göra detta tillsammans och med fokus på att utveckla Gotland känns oerhört spännande, säger Michael Enlund.

Michael har mångårig erfarenhet från näringslivet inte minst inom försäljning och affärsutveckling i tillväxtbolag. Michael brinner för Gotlands tillväxt och platsutveckling och har genom åren varit engagerad i flera regionala tillväxtprojekt och som näringslivschef.

- Vi är väldigt glada att Michael ansluter till Air Leap Scandinavia och tar ansvaret för AirGotland. Att ha lokal närvaro där besluten sitter längst ut har vi alltid trott på. Vi kommer den närmsta tiden arbeta intensivt med upplevelsen för våra passagerare till och från Gotland, säger Christer Paulsson Sverigechef Air Leap Scandinavia.

Michael Enlund tillträder sin tjänst i början av april.

AirGotland trafikerar för tillfället sträckan Visby- Bromma samt till sommaren Visby- Göteborg.

Christer Paulsson; 0709- 41 44 90

Michael Enlund; 0703- 24 69 59

Flygbolaget Air Leap är byggt från grunden och har en flygproduktion som möter marknadens behov och bolagets samarbeten med andra flygoperatörer innebär flexibilitet och långsiktighet i satsningen. Samtidigt som flygbolaget koncentrerar sig på själva produktionen kommer Air Leap Scandinavia fokusera på det kommersiella erbjudandet. Air Gotland är varumärket för resor till och från Gotland, som med lokal närvaro möter marknadens behov.

• gotland
    • michael enlund