Air Leap börjar flyga Arlanda - Jönköping

Det skandinaviska flygbolaget Air Leap kommer att börja trafikera sträckan Arlanda - Jönköping. Premiärturen går den 26 Augusti.

Linjen kommer att trafikeras med en Saab 340, med plats för 33 passagerare, och tidtabellen kommer bestå av minst 20 avgångar i veckan.

Air Leap flyger idag sträckorna Mariehamn - Arlanda, Mariehamn - Åbo, Karlstad - Arlanda och Ørlandet - Oslo. Linjerna Åbo-Arlanda och Jönköping-Arlanda har premiär den 26/8.

Biljetter finns bokningsbara på www.airleap.se och inom kort hos din resebyrå. Även tidtabellen kommer inom kort att anslås på hemsidan.

För mer information:

Magnus Ivarsson

+46 70-3741095 | magnus@airleap.se |www.airleap.se

• Flygtrafik

• flygtrafik
  • flygresor
  • flygbolag
  • jönköping
  • arlanda
  • saab 340

Information om Olsengruppen AS

Air Leap ägs av Olsengruppen AS, som är en norsk koncern med huvudverksamhet i fiskerinäringen genom sina stora fiskefartyg. Verksamheten har sitt säte i Bekkjarvik i Hordaland, söder om Bergen. I koncernen finns också verksamheter som är kopplade till fiskerinäringen såsom fartygsreparation och produktionsanläggningar för fiskprodukter. Olsengruppen AS har sedan tidigare en flygverksamhet i Norge och koncernen har även ett engagemang inom hotell- och restaurangindustrin.