Air Gotland tillgängliggör Supergröna biljetter till resebyråer

Nu finns Air Gotlands Supergröna biljetter bokningsbara hos resebyråer!

Fler och fler privata företag- och offentlig verksamhet prioriterar eller kräver att flygresor skall ske klimatkompenserat.
Nu har Air Gotland gjort det ännu enklare att flyga grönt genom att tillhandahålla en Supergrön biljett hos resebyråer.

En viktig del i flygets hållbarhetsarbete är infasningen av fossilfria och hållbara alternativa bränslen. Air Gotlands flygplan är redo för bränslebytet men än så länge är produktionen i världen begränsad vilket medför att bränslepriset är betydligt högre än för fossilt flygbränsle. Air Gotland samarbetar med Fly Green Fund för att öka användningen och efterfrågan av hållbara flygbränslen. Tack vare samarbete kan kunderna välja att flyga fossilfritt och på så sätt reducera flygresans klimatpåverkan. Pengarna som kunderna betalar för att flyga fossilfritt går oavkortat till Fly Green Fund’s bränsleupphandling. Genom att de köper stora mängder biobränsle kan inköpen ske till en lägre kostnad och dessutom hanterar Fly Green Fund all logistik kring beställning, inköp och tankning av bränslet.

Läs mer om Fly Green Fund på deras hemsida.

• gotland
  • kommunikationer