Förändringar i Air Leap Scandinavias organisation

För ett par veckor sedan presenterades det nya bolaget Air Leap Scandinavia vars uppgift är att ytterligare stärka Air Leaps kommersiella arbete genom ett starkt lokalt fokus i de regioner man verkar i. Utsedd VD för bolaget blev Ola Mattsson som skulle tillträda under våren/sommaren. Efter gemensamma diskussioner mellan Mattsson och ägaren till Air Leap, väljer parterna att inte fortsätta resan tillsammans.

- Det hela är odramatiskt. Vi hade olika uppfattningar om hur vi såg på saker och ting. För oss båda var det bättre att vi valde den här vägen dels för bolagets utveckling, dels för den ömsesidiga respekt vi hyser för varandra, säger Ola Mattsson.

I en övergångsperiod kommer Olsen Gruppens Johan Marvik att inneha VD- skapet för Air Leap Scandinavia.

Jens Harrysson och Christer Paulsson ansvarar fortsatt för de kommersiella frågorna och arbetet med förstärkningen av den lokala närvaron.

• Flygtrafik

• gotland