AIRWATERGREEN ÖKAR PERSONALSTYRKAN MED 50 PROCENT

Airwatergreen har anställt två nya medarbetare och bolaget ökar därmed sin personalstyrka med 50 procent. De båda kommer att avlasta inom försäljning. Jonas Högström blir ny Aftersales Manager med ansvar för utveckling av bolagets partnersamarbeten samt eftermarknad. Carl-Henrik Tibblin blir ansvarig för kyrkomarknaden.

”Två klockrena förmågor och mycket trevliga personer”, säger bolagets VD Jonas Wamstad. ”Vi har märkt av ett ökat tryck inom framförallt kyrkomarknaden. Detta gör att vi nu både kan möta efterfrågan och på ett bra sätt ta hand om eftermarknad och kundservice.”

Högström kommer senast från miljöteknikbranschen där han varit med och utvecklat mindre teknikbolag. Tibblin kommer senast från tidningsvärlden och byggde ensam upp ”Let’s Deal” i Uppsala.

”Jättekul att vara här”, säger Carl-Henrik Tibblin. ”Jag gillar hur Airwatergreen tänker och hur deras lösningar kan hjälpa både kunden och miljön samtidigt. Det känns extremt motiverande.”

Airwatergreen erbjuder helt nya besparingsmöjligheter i fastigheter genom att ersätta den dyra uppvärmningen som fukthanteringsmetod. Detta har på kort tid gett stark respons inte minst från Svenska kyrkan som aktivt söker nya vägar för att effektivisera driften av sitt stora fastighetsbestånd. Att låta Airwatergreen ta hand om fuktnivåerna i kyrkan kan i vissa fall reducera energianvändningen med så mycket som 86 procent. Återbetalningstiden är ofta kortare än 18 månader.