SVENSK TEKNIK FRÅN UPPSALA GÅR PÅ EXPORT

Uppsalaföretaget Airwatergreen har slutit ett avtal med en generalagent för Airwatergreens försäljning i Danmark. Därmed tar Airwatergreen steget in på den danska marknaden. Försäljningen kommer att bedrivas under namnet Airwatergreen Danmark A/S.

”Vi har märkt ett stadigt ökande intresse från utlandet”, säger VD Jonas Wamstad. ”Vi har väntat med att ta steget för att kunna utveckla produkterna ytterligare och se hur mottagandet har fungerat i Sverige. Nu är vi redo att gå på export.”

En av personerna bakom Airwatergreen Danmark A/S är en tidigare chef för Cramo Danmark med goda kontakter bland annat in i den danska bygg- och uthyrningsindustrin.

Airwatergreens nytänkande kondensavfuktare FLEX har med sin patenterade teknologi Varmkondensering på kort tid blivit en populär produkt och klimathanteringslösning i alltifrån kulturminnesbyggnader och kyrkor till VA-pumpstationer och vattenverk. Kondenseringsavfuktning är alltid en energieffektivare fukthanteringsmetod än uppvärmning och Airwatergreen skapar helt nya möjligheter för klimatsäker sänkning av temperaturen i fastigheter.