PriceRunner Europa och Aitellu AB i samarbete för smartare annonsering.

Aitellu ProductSuggester för smartare annonseringar hos sina partnertidningar.
- Vi på Aitellu tycker det är fantastiskt roligt att nu sluta avtal med en europeisk aktör. Aitellu ProductSuggester har inga språkliga begränsningar vilket gör det möjligt för PriceRunner att från start använda tjänsten på 6 marknader - säger Tariq Saiduddin, VD på Aitellu.

Webbtidningar från Sverige, Danmark, Storbritannien, Tyskland, Österrike, Frankrike kan enkelt ladda upp en widget till sin webbplats sedan sköts allt automatiskt.

Aitellu ProductSuggester identifierar automatiskt vilka produkter som det skrivs om i en artikel hos en partnersajt. Varje produkts aktuella prisinformation hämtas hos PriceRunner. För att presentera priserna markeras produkten i texten som en smart länk, vilken leder in till webbshopen som erbjuder priset. Utöver detta skapar Aitellu ProductSuggester även en topplista med relevanta alternativa produkter.

Relevanta produkter och aktuella priser
PriceRunner vände sig till Aitellu för att hitta en smart lösning för att kunna presentera produkter och priser på ett mer attraktivt och aktuellt sätt, för att kunna ge både sina partnerwebbshoppar och tidningar bättre service.

- Aitellus tjänst Aitellu ProductSuggester har skapat en unik möjlighet för våra partnertidningar att enkelt ge sina läsare relevant och aktuell prisinformation , säger Peter Carlsson, VD på PriceRunner.

Så funkar Aitellu ProductSuggester
Samtidigt som en konsument öppnar en artikel hos en partnertidning, t ex. om mobiler, läser Aitellus tjänst Aitellu ProductSuggester genom artikeln och hittar de mobiler artikeln handlar om. Aitellu ProductSuggester matchar artikeln mot PriceRunners databas samt markerar de mobiler som nämns i texten. Namnet blir klickbart för läsaren och via en "mouse over" visas ett intelligent fönster med de tre webbshoppar som erbjuder de billigaste priserna just nu för den aktuella mobilen. Konsumenten erbjuds via det intelligenta fönstret möjlighet att klicka sig direkt in till den aktuella webbshoppen eller att gå via PriceRunner.
Då PriceRunner har fler mobiler i sin databas än vad eventuellt artikeln behandlar skapar även Aitellu ProductSuggester en aktuell topplista kring relevanta produkter. Relevansen i topplistan rangordnas efter vilka mobiler som flest av webbtidningens läsare har valt att läsa om.

Se exempel på tjänsten:
Test: Ricoh G600
Västerbottens - Kuriren

Toppbetyg till kamera med bonusfunktion
DagensPS

För mer information kontakta:
Aitellu

Tariq Saiduddin, CEO, 0735-32 40 42, tariq@aitellu.com, www.aitellu.com
PriceRunner
Peter Carlsson, Nordenchef ValueClick, 070-782 26 08, peter.carlsson@pricerunner.com , www.pricerunner.se

• Massmedia