Gå direkt till innehåll
Aiways erbjuder leveranstider på endast tre till fyra månader till den svenska marknaden.

Privatleasing av Aiways elbil för 4400 kr

Aiways kan nu presentera de nya priserna för privatleasing av U5 SUV efter att ha uppgraderat bilen från ettfas till trefasladdare. Trots uppgraderingen till trefasladdare kan Aiways erbjuda privatleasing till samma pris som tidigare och nu även med möjlighet att välja mellan 24- och 36-månaders avtal.

Med en årlig körsträcka på 1000 mil är priset alltså fortfarande 4400 kr/månad för ett 36-månaders avtal och som något nytt går det att leasa bilen i endast 24 månader för en månadskostnad på 4600 kr/månad med samma årliga körsträcka.

För en längre årlig körsträcka på exempelvis 1500 mil är kostnaden 4600 kr/månad för ett 36-månaders avtal och 4800 kr/månad för ett 24-månaders avtal.

I båda fallen är räntan fast, vilket garanterar att det inte kommer att ske någon prisökning under leasingperioden.

Aiways U5 Premium med trefasladdare och 400 km WLTP-räckvidd levereras med elektrisk taklucka, elektrisk baklucka, delläder och komplett säkerhetsutrustning som standard. Med trefasladdaren kan U5 ladda batteriet från 0 till 100 procent på 7,5 timmar.

Aiways U5 kan dessutom utrustas med en dragkrok godkänd för 1500 kilos dragvikt för ett tilläggspris på 379 kr/månad på ett 36-månaders avtal.

Kategorier

Aiways är ett nytt kinesiskt elbilsmärke som kom till Europa 2020. Bilarna tillverkas i en nybyggd och toppmodern fabrik i staden Shangrao i Kina. Den första modellen är en elbil av SUV-typ med modellbeteckningen U5. Bilen rymmer fem personer och har en räckvidd på 40 mil (WLTP-standard). Bilarna säljs i Sverige av ett nätverk bestående av 10 - 15 Aiways-agenter och online på sajten www.aiways.se

Erik Morsing

Presskontakt PR Contact +4581882581
Monika Tegnhammar

Presskontakt PR Assistant +4581882420

Välkommen till Aiways Sverige (AIW Import AB)!

Aiways importeras till Sverige av det danska företaget Andersen Motors A/S, som också ansvarar för importen av Suzuki personbilar i Danmark. Sedan våren 2021 har Andersen Motors importerat och sålt elbilar från Aiways på den danska marknaden och från 2022 i Sverige under namnet AIW Import AB. Läs mer på www.aiways.se

Aiways Sverige (AIW Import AB)