Sticklinge förskola

Rödfärgsprisets publikutmärkelse till Sticklinge förskola

I veckan gick Rödfärgsprisets gala av stapeln. Till vår stora glädje gick publikpriset till Sticklinge förskola på Lidingö. Elisabet Fredriksson och Julia Gudiel Urbano var på plats på Berns för att ta emot utmärkelsen.

Övriga som arbetat med projektet är: Jesper Engström, Lena Lynch, Björn Wikmark och Tamara Ismail. Vi är förstås mycket stolta och glada för att ha fått ännu en tjusig trähäst till vår samling. Tack alla som röstade på oss och grattis alla medverkande!

Rödfärgspriset, som delas ut vartannat år, är en arkitekturtävling där nutida modern design möter traditionell slamfärg i allt från personliga hushåll till offentliga byggnader. Juryns val detta år blev Semcon i Göteborg av Semrén & Månsson, grattis! Samtliga nominerade bidrag presenteras i en bok som går att beställa från Rödfärgspriset.