Kunglig medalj tilldelas AJ Produkters grundare

Anders Johansson, VD tillika grundare av AJ Produkter, har tilldelats Kungliga Patriotiska Sällskapets Näringslivsmedalj. Medaljen är sällskapets hedersbevis för framgångsrikt entreprenörskap. Den delades ut av kronprinsessan Victoria under en ceremoni på Riddarhuset i Stockholm den 25 april.

Kungliga Patriotiska Sällskapet delar årligen ut Näringslivsmedaljen till Sveriges främsta entreprenörer för att hedra medaljörerna och inspirera andra. AJ Produkters VD och grundare Anders Johansson är en av sju entreprenörer som har tilldelats Näringslivsmedaljen 2017. Gemensamt för medaljörerna är att de har byggt upp en framgångsrik verksamhet och bidragit till utveckling inom svenskt näringsliv.

– Jag är jätteglad för medaljen. Allt uppmärksammande av företagande är positivt. Att bygga ett framgångsrikt företag gör sig inte av sig själv och vår duktiga personal spelar en stor roll i att vi är där vi är idag, säger Anders Johansson.

Kungliga Patriotiska Sällskapet har stöttat utvecklingen av svenskt näringsliv i över 250 år. Varje år delar sällskapet ut Näringslivsmedaljen till upp till tio entreprenörer. Medaljörerna ska helt eller delvis äga företaget och urvalet baseras bland annat på lönsamhet, innovation, värdeskapande och arbetstillfällen.

________________________________________________________________________________________________