AIK Hockey stödjer barn som drabbats av cancer och deras familjer

När ett barn drabbas av cancer påverkas inte bara det drabbade barnet utan hela familjen. AIK Hockey har valt att finnas där för familjerna genom att inleda ett samarbete med välgörenhetsföreningen AjaBajaCancer. Tillsammans ska de underlätta vardagen för familjerna på olika sätt.

Det första steget i samarbetet innebär att AIK Hockey skänker sina 50 biljetter till sina hemmamatcher till familjerna genom AjaBajaCancer. Förhoppningen är att många barn tillsammans med sina familjer och vänner ska få se underhållande hockey på Hovet som skapar nya fina minnen tillsammans vilket fyller på med positiv energi som behövs i vardagen.

- Vi är väldigt glada över att inleda ett samarbete med AIK Hockey eftersom vi vet vilken positiv effekt som idrotten har för samhället och även för familjer med barn som drabbats av cancer. Redan förra säsongen hade vi ett uppskattat samarbete med AIK Hockey dam. Nu ser vi fram emot att utveckla samarbetet tillsammans med hela AIK Hockey för att på bästa sätt underlätta vardagen för familjerna., säger Katties Brunberg AjaBajaCancers generalsekreterare

– Vi är väldigt glada över att ha AjaBajaCancer som vår CSR-partner. Vi har jobbat med dem tidigare och nu tar vi ett större grepp om vårt samarbete. Att efterskänka biljetterna till organisationen var ett lätt beslut och vi är glada att det har mottagits väl bland alla AIK-supportrar, säger Niklas Nestlander, Marknadschef på AIK Hockey.