NHL-spelaren Jesper Bratt överraskade cancerdrabbade Hugo på hockeyträningen

För 10-åriga Hugo är hockey ”meningen med livet”. Som 4 åring drabbades han av cancer men det hindrar inte honom att fortsätta att spela med sitt lag NIK Ungdomslag - 10. I måndags överraskades Hugo och hans lagkompisar av NHL-spelaren och AjaBajaCancers ambassadör Jesper Bratt från New Jersey Devils när han medverkade på ett träningspass.

När Jesper Bratt gjorde entré på isen i Norrtälje Sportcenter blev det många förvånade killar som väntade sig en vanlig träning, men när Jesper åkte in på isen blev det fullt ös från start med stafetter och match. I omklädningsrummet efter träningen serverades det korv med bröd. Det blev även många selfies och signering av klubbor. Därefter bjöd killarna Jesper på en härlig frågestund med många goa skratt.

”Det blev en fantastisk kväll, som alltid när ni håller i trådarna! Kan bara tala för Hugo, men han somnade som en kung”, säger Hugos pappa Magnus Zetterström

Hugo träffade Jesper första gången på AjaBaja Golfen då de tillsammans åkte runt på banan för att heja på spelarna som deltog i välgörenhetsgolfen på Sparren GK.

”Det är jättestort att få göra sådana här saker och speciellt med Hugo som är en sån fantastisk kille. Jag märkte under golfen förra året att han har ett stort hjärta för hockey och att han är en riktigt fin kille, så det betydde lite extra att få komma hit idag och vara med på isen. Han fick se en annan sida av mig, som han kanske har sett på tv, men så fick han åka runt och lajja med mig och jag fick sprida lite glädje. Jag hade en helt fantastisk dag jag också”, säger Jesper Bratt

”Det var helt fantastiskt att se få glädjen och nyfikenheten hos alla hockeykillar” säger Tove Malm, AjaBajaCancers grundare