Jonas Höglund är ny ambassadör för AjaBajaCancer

Jonas Höglund som tidigare har spelat ishockey i bland annat Toronto Maple Leafs i NHL och Färjestad BK är ny ambassadör för den ideella föreningen AjaBajaCancer.

- Att ens barn ska bli svårt sjuk är varje föräldrars största mardröm. Finns det något man kan göra för att underlätta familjernas situation så är det självklart att man vill hjälpa till och stötta. Efter många år inom lagidrott så vet jag vikten av att ha ett lag runt sig. Man ska aldrig behöva känna sig ensam när något sånt här händer, säger Jonas Höglund.

AjaBajaCancer arbetar för att underlätta vardagen för alla som drabbats av barncancer. Att underlätta vardagen betyder att skapa trygghet under skrämmande och osäkra förhållanden. Därför inriktar sig AjaBajaCancer på att finnas till för individer när livets största prövning gör sig påmind i vardagen. Föreningen arbetar bl.a. med att ge ekonomiskt stöd till familjerna i form av presentkort och psykosocialt stöd.

- Vi är väldigt glada och stolta över att Jonas vill vara med och stötta familjerna genom att vara vår ambassadör. Jonas kommer bland annat vara en del i vårt kommande projekt men även bidra på andra sätt för att underlätta familjernas vardag, säger Ellinor Stattin som är en av AjaBajaCancers grundare.

AjaBajaCancers övriga ambassadörer är NHL-spelarna Jesper Bratt i New Jersey Devils och Linus Ullmark i Buffalo Sabres, SHL-spelaren Joakim Thelin i IK Oskarshamn, golfexperten Wille Schauman, padelspelaren Sandra Örtevall, hockyprofilen Rickard Wallin, Youtuberna Yumi & Tomu och fotbollsspelaren Filippa Wallén som ambassadörer.