​Pressinbjudan: Första spadtaget för Campus Umeås nya klätterhall

​Pressinbjudan: Första spadtaget för Campus Umeås nya klätterhall

Akademiska Hus och IKSU Sport bjuder in media till det första spadtaget för den nya klätterhallen på Campus Umeå. Spadtaget tas av Margareta Ericsson Lif, Sportchef och vd på IKSU, Mikael Berglund, ordförande i byggnadsnämnden och Peter Bohman, marknadsområdesdirektör på Akademiska Hus.

När: Torsdagen den 4 maj klockan 11.30.

Var: Sportgränd 7

Den nya klätteranläggningen innebär en tillbyggnad av IKSU sport och målet är att de nya lokalerna ska kunna ta emot cirka 3 500 besökare per vecka och hålla OS-standard. Akademiska Hus investerar 52,7 miljoner kronor i projektet som ska kunna erbjuda klättringsaktiviteter till en bred målgrupp och långsiktigt utveckla sporten för hela Norrland.

För anmälan och mer information kontakta:

Ebba Lagersten, kommunikationsansvarig Akademiska Hus
E-post: ebba.lagersten@akademiskahus.se

Erik Holmlund, tf. pressansvarig Akademiska Hus
E-post: erik.holmlund@akademiskahus.se

Vi är ett av landets största fastighetsbolag och med fokus på universitet och högskolor bygger och förvaltar vi hållbara kunskapsmiljöer för hela människan. Vår långa erfarenhet och fokus på trender i den akademiska världen gör att vi kan bygga både innovativt och långsiktigt. Idag har vi ett fastighetsvärde på 75 miljarder och en omsättning på 5,7 miljarder, och för att möta den ökande efterfrågan på kunskapsmiljöer har vi en projektportfölj på 17 miljarder. Så bidrar vi till ett klokare Sverige. Fler exempel på hur vi jobbar hittar du på akademiskahus.se.