Fira alla hjärtansdag med Alexander Bard

Den 14 februari bjuder Åkroken Science Park i samarbete med Tillväxtlabbet in till en inspirerande, provocerande och underhållande kväll med Alexander Bard.

Med engagerande iakttagelser, nya tolkningar och pedagogiskt språk bjuder Alexander Bard på en lika utmanande som inspirerande samtidsanalys och inblick i morgondagen. Denna kväll blickar vi in i framtiden och diskuterar modernt ledarskap i en föränderlig tid där digitaliseringen och globaliseringen styr utvecklingen.

Kvällen leds av entreprenören Erik Ottosson och näringslivsprofilen från Härnösand, Mia Berglund. Vi gästas även av en panel bestående av av Kristina Enander, fabrikschef för SCA Ortviken; Catrin Johansson, professor i organisationers kommunikation som forskar om kommunikation, ledarskap och organisationsförändringar; Maila Dime, student samhällsvetarprogrammet på Mittuniversitetet ; Patrik Hansson, årets IT-profil 2015, entreprenör och VD Corncrow Games AB och Cyberfilosofen och författaren Alexander Bard förstås. Här tar vi tillfället i akt att diskutera utifrån ett regionalt perspektivHur ska den här regionen förhålla sig till förändringarna som sker?

Denna kväll gör vi avstamp för 2017 och den inspirerande och affärsdrivande mötesplats vi ämnar skapa tillsammans med näringslivet, akademin och invånarna i Västernorrland.

Representanter från media är välkomna att delta vid evenemanget

Datum: 14 februari 2017

Tid: 18.30 – 21.00

Plats: Grönborg, Storgatan 73, Sundsvall

Anmälan: Meddela gärna att du kommer till Josefin Jaén Nilsson: josefin.jaen@akroken.se

• Brott, juridik, rättsfrågor

Åkroken Science Park erbjuder företag, projekt, avknoppningar och innovativa affärsidéer en unik möjlighet att etablera sig, utvecklas och växa. Som motorn i ett innovativt Västernorrland fokuserar vi på  att attrahera talangfulla människor, matcha behov med rätt kompetens och göra vägen från idé till färdig produkt eller tjänst kortare genom prototyplabbet Tvätteriet.