AkzoNobel anordnar internationell utbildning i Kristinehamn

- Kristinehamn är en viktigt site för oss, vi är därför glada att kunna hålla vår utbildning här, säger Jonatan Sandberg, studentansvarig för AkzoNobel i Norden.

Att välja ut deltagarna, som till vardags studerar naturvetenskap och teknik på universitetsnivå, gick till som en vanlig rekryteringsprocess. Ansökningar togs emot, ett visst antal blev kallade till intervju, och slutligen valdes 18 deltagare ut.

- Efterfrågan kommer från ingenjörsstudenterna själva. Marknadsföring ingår inte i deras ordinarie program samtidigt som de känner att de i framtiden kan ha behov av det, exempelvis som egna företagare eller teknisk stöd i försäljningssituationer, säger Jonatan.

Det är sjunde året i rad utbildningen hålls. I år föreläser Peter Jakobsson, som skrivit böcker inom marknadsföring, samt John Mclaren, som är AkzoNobels kommunikationsdirektör.

Teori kommer att varvas med kulturupplevelser i Kristinehamn och Karlskoga. Bland annat är ett besök på Nobelmuseet inplanerat.

För frågor och program kontakta Jonatan Sandberg, studentansvarig på AkzoNobel

Läs mer om Marketing in Brief (MiB) kursen här:http://www.akzonobel.com/se/karriar/student/marketing_in_brief/

Vi på AkzoNobel är stolta över att vara en av världens ledande industrikoncerner. Med huvudkontor i Amsterdam, Nederländerna, tillverkar och tillhandahåller vi ett brett sortiment av färg för konsument och hantverkare, industrifärg, lim och limsystem samt specialkemikalier. Med en omsättning på cirka SEK 148 miljarder 2008 är vi världens största färgföretag. Som stor producent av specialkemikalier förser vi företag världen över med högkvalitativa råvaror till produkter som är nödvändiga i människors vardag. Vi tänker på framtiden men agerar i samtiden. Vi brinner för att introducera nya idéer och utveckla hållbara koncept för våra kunder. Det är därför våra 59 000 medarbetare i mer än 80 länder arbetar för att leverera Tomorrow's Answers TodayTM.

I Sverige har AkzoNobel knappt 4000 anställda på ett 20-tal platser.

Internet: www.akzonobel.se, www.akzonobel.com

För mer information: