En milstolpe är uppnådd läs om resan dit i AkzoNobels integrerade årsredovisning 2020

(AKZA; AKZOY)

AkzoNobel har publicerat den digitala versionen av årsredovisningen 2020 som bland annat belyser hur vi lyckades med bolagets mål att leverera på vår ambition ”Winning together: 15 by 20” och hur vi arbetar vidare i nästa fas av den pågående transformationen.

På hemsidan för Årsredovisningen 2020 finns det finansiella resultatet redovisat, information om vår affär, inspirerande läsning och uppdateringar om vårt innovations- och hållbarhetsarbete. Det finns även stort utrymme för spännande historier från verksamheten ofta illustrerat med videomaterial.

I VD-ordet berättar Thierry Vanlancker om att trots att oddsen såg dåliga i början av året, som en följd av utmaningarna som Covid-19 förde med sig, så agerade bolaget snabbt och lyckades trots oddsen att uppnå en milstolpe i AkzoNobels historia.

“De senaste tre årens hårda arbete har gett resultat och vi lyckades med att nå vår Winning together: 15 by 20 ambition, trots motvind utan tidigare skådat motstycke. Att vi lyckades rida ut stormen så bra är ett resultat av vår nyfunna motståndskraft och jag är jätte stolt över hur vi fortsatte att ta hand om våra kunder och uppnådde fantastiska resultat tillsammans.”

Hållbarhetsredovisningen är en integrerad del av rapporten och inkluderar en omfattande del om vårt hållbarhetsarbete som är strukturerat kring de tre områdena “People. Planet. Paint.” Det går också att dyka djupt ner i AkzoNobels nya Grow & Deliver strategi och att läsa mer om bolagets nyligen lanserade syfte.

Med hjälp av interaktivt innehåll och infografik är den digitala årsredovisningen intuitiv och enkel att navigera. Besökare kan också använda sig av verktyg för att jämföra nyckeltal och ladda ner tabeller.

“Det har inte alltid varit en enkel resa, men vi tog oss igenom den tillsammans och jag är verkligen stolt över det vi har lyckats med i år”, avslutar Vanlancker.

För att besöka Årsredovisning 2020 hemsidan, klicka här.

• Industri, tillverkning

• färg
  • färgföretag

Inom AkzoNobel är vi 34 500 engagerade medarbetare som tillsammans skapar förutsättningar för god livskvalitet och en inspirerande vardag. Vi är ett ledande globalt färgföretag som förser företag och konsumenter världen över med såväl färg som ytskydd.

Idag är vi verksamma i över 150 länder och vårt huvudkontor ligger i Amsterdam, Nederländerna. Våra innovativa produkter bär på en stolt historia och är skapade för att göra livet enklare för människor i en snabbt föränderlig värld. Bland våra välkända varumärken finns International, Cuprinol, Nordsjö och Sikkens. Vi rankas återkommande som ledande inom hållbarhet i vår bransch och drivs av att bidra till välmående städer och levande samhällen genom att skapa en färgstark och trygg värld där livet blir bättre genom det vi gör.

I Sverige har AkzoNobel för närvarande cirka 1000 anställda på sex orter.