”Utsidan räknas visst!”

”Utsidan räknas visst!”

Nu lanserar färgföretaget Alcro en ny lasyrfärg som sätter färg på uteplatsen utan att träkänslan går förlorad. Alcro Terrass finns i sex olika kulörer och håller längre än en traditionell oljebehandling.

Alcro Terrass är en ny lasyrfärg anpassad för uteplatser, staket och trädgårdsmöbler. Lasyren ger en slitstark och vacker yta med god kulörhållning.

– Vi ser tydliga tecken på att inredningen "flyttar ut". Med det följer också intresset för lasyrer som sätter en personlig prägel på altanen eller uterummet, säger Karin Stålhammar, PR-ansvarig på Alcro. Alcro Terrass ger en spännande kulörton samtidigt som den framhäver träets naturliga struktur och ådring.

Alcro Terrass är noga utprovad för utomhusbruk och ger en vattenavvisande effekt i upp till tre år. Resultatet är en personlig uteplats som håller sig fräsch betydligt längre än vid behandling med olja.

– Alcro Terrass tränger ner i virket och ger en vattenavvisande effekt som förhindrar grånad, sprickor och nedbrytning av träet, avslutar Karin Stålhammar, PR-ansvarig på Alcro.

Tre tips från Alrco:
Om du vill använda lasyr på både altangolv och räcke, tänk på att träet kan vara olika, och att det dessutom åldras och slits på olika sätt beroende på placeringen.

Tänk på att kulören ska passa ihop med annan markbeläggning såsom sten, betong, tegel, grus etc. Stenmaterial har en ganska tydlig kulör och är nästan aldrig neutralt grå.

Sist men inte minst: ute är inne och altanen är till för att leva på. Tänk helhet i valet av kulör och matcha med uteplatsens möbler, mattor och textilier.

För ytterligare information och utlåning av produkter till fotograferingar vänligen kontakta:

Trendgruppen PR, telefon 08-23 00 21 eller e-post showroom@trendgruppen.se.

Showroomet är öppet vardagar mellan 09.00 – 17.00. Högupplösta bilder finns på www.trendgruppen.se/imagebank Användarnamn: din e-post, lösenord: trendpr

Kategorier

Alcro Färg grundades 1906 under namnet Alfort & Cronholm, och på Norrlandsgatan i Stockholm öppnades den första butiken för ”färger och droger”. Idag säljer Alcro färg och färgnära produkter till konsument och yrkesmålare i Sverige. Sortimentet är stort med omkring 150 färgprodukter och cirka 450 artiklar.

Kajsa Svensson

Presskontakt Presskontakt

Vi älskar att måla. Vi älskar färg. Och det har vi gjort i över 100 år.

Alcro Färg
Textilgatan 31