Folksam väljer Alert Alarm till sitt larmerbjudande

Folksam har efter en noggrann upphandlingsprocess valt TL Detects larmkoncept Alert Alarm till vinnare. Motiveringen var ett driftsäkert hemlarm med trippelskydd – skydd mot brand, vatten och inbrott kopplat till larmcentral med väktarutryckning. Alert Alarm är ett förprogrammerat larm som enkelt installeras av användaren och som kan styras via mobiltelefonen.

”Vi engagerar oss för det som är viktigt för våra kunder och arbetar därför aktivt med att erbjuda produkter och tjänster som förebygger skador och ökar vardagssäkerheten. Genom avtalet med TL Detect kan kunder som försäkrar villan, fritidshuset eller radhuset hos Folksam beställa ett komplett hemlarm till ett mycket förmånligt pris", säger Ingela Samuelson skadeförebyggare på Folksam.

”Vi ser att Folksams val av Alert Alarm kommer hjälpa till att öka antal larmade hem i Sverige. Fler hushåll kommer att ha råd att skaffa sig ett trippelskydd med brand-, vatten- och inbrottslarm då vi tillhandahåller ett hemlarmskoncept med prisgaranti”, säger Daniel Eriksson VD på TL Detect.

För mer information kontakta:
Joakim Säll, Partneransvarig, 070-5219670, joakim.sall@detectlarm.se

Ta del av erbjudandet? Läs mer om Folksams hemlarm här