Algomin® Mossa nominerad till Årets Trädgårdsprodukt 2014!

Den nya produkten Algomin® Mossa har blivit nominerad till Elmia Garden Award – Årets Trädgårdsprodukt 2014! Det är trädgårdsmässan Elmia Garden, norra Europas viktigaste branschmässa, som varje år nominerar produkter för att visa på den kreativitet och produktutveckling som sker inom trädgårdsbranschen.

En jury bestående av erkända namn inom trädgårdssverige kommer bedöma produkterna och utse en vinnare som presenteras under våren 2014.

- Vi är såklart jätteglada och stolta över nomineringen! Vi tog fram Algomin® Mossa eftersom vi anade att det fanns ett stort intresse bland våra kunder att få en mossfri gräsmatta utan att använda gift. Detta är ett kvitto på att vi hade rätt, säger Eric Lagerberg, VD för Algomin® AB.

Algomin® Mossa är en näring som ska användas till gräsmattor där mossa tagit över och blivit ett problem. Med Algomin® Mossa stärker och gödslar du gräsmattan samtidigt som du torkar ut mossan. Den är miljövänlig och långtidsverkande, och eftersom det är en näring – inte ett gift – är den ofarlig för både barn och husdjur. Med Algomin® Mossa konkurreras mossan ut på naturlig väg.