Systembolagets största och lyxigaste tequilalansering någonsin!

Systembolagets största och lyxigaste tequilalansering någonsin!

Systembolaget intensifierar nu sin satsning på kvalitetstequila. Den 15 april lanserar man fyra mycket exklusiva långlagrade tequila 100 % agave; samtliga kommer från kvalitetsproducenten Destiladora Arette de Jalisco och släpps i mycket begränsad upplaga i vinkällarbutikerna. ”Arette Gran Clase 10 Años Handpicked by AliasSmith” är helt unik i samlingen, det är inte bara den allra första single-cask, cask-strength tequila som släpps i Europa, utan också den mest långlagrade och dyraste tequilan som någonsin sålts på Systembolaget.

Systembolaget har under de senaste tre året tydligt visat att man bedömer att tequila är ett av dryckesvärldens mest intressanta destillat, bland annat genom tre lanseringar i det ordinarie sortimentet under 2008 och 2009 och ett flertal lanseringar i det exklusiva tillfälliga sortimentet. Nu skruvar man upp ambitionerna ytterligare och lanserar inte mindre än fyra mycket exklusiva produkter från en av de allra bästa kvalitetsproducenterna, Destiladora Arette de Jalisco.

Följande tequila 100 % agave släpps den 15 april i Systembolagets vinkällarbutiker i Stockholm, Göteborg och Malmö (men kan givetvis beställas till samtliga butiker):

• Arette Artesanal Suave Añejo (Art.Nr.  10287/ 700 ml/38%/649.00) är en nyhet i den unisont hyllade Suave-serien, där bland annat tequilavärldens allra mjukaste och elegantaste olagrade tequila återfinns.
  • Arette Unique Extra Añejo (Art.Nr. 10288/350 ml/40%/549.00) har lagrats i sex år på tre olika fat, amerikanska ekfat där Jack Daniels whiskey respektive Early Times Bourbon lagrats samt franska limousineekfat.
  • Arette Gran Clase Extra Añejo 1999 (Art.Nr. 10289/700 ml/38%/1225.00) är en specialupplaga av Arette Gran Clase, Sveriges kanske mest prisade tequila. Normalt lagras denna single-cask tequila i fyra till fem år, denna har lagrats i tio år. Endast 36 flaskor finns tillgängliga.
  • Arette Gran Clase 10 Años Handpicked by AliasSmith (Art.Nr. 10291/700 ml/52%/1995.00) har valts ut som Arettes allra bästa fat på plats i Mexiko av AliasSmith. För bibehålla denna tequilas unika egenskaper har den buteljerats i fatstyrka. Den är den första single-cask, cask-strength tequila som släpps i Europa, och endast 24 flaskor finns tillgängliga via Systembolaget.  ”Arette Gran Clase 10 Años Handpicked by AliasSmith” är helt unik i samlingen, det är inte bara den allra första single-cask, cask-strength tequila som släpps i Europa, utan också den mest långlagrade och dyraste tequilan som någonsin sålts på Systembolaget.

Mer information om AliasSmith hittar du på www.tequilaspirit.se (konsument) och www.aliassmith.se (bransch).
Produktblad och bilder i tryckbart format på www.aliassmith.se/press

För mer information kontakta:
Telefon: 070-710 36 91 alt. 08-30 98 55
e-post: claes@ aliassmith.se

AliasSmith AB är en svensk spritimportör med affärsidé att erbjuda det bästa sortimentet av tequila 100 % agave på den europeiska marknaden. Företaget arbetar med att introducera och beskydda unika, traditionsrika och sofistikerade spritdrycker från Mexiko.

CEO Tequila 070-710 36 91