Eneo Solutions rekryterar Hans Viken som affärsområdeschef

- Hans har lång erfarenhet av att skapa långsiktigt kundvärde genom stora energiprojekt i fastigheter, vilket ligger helt i linje med Eneos verksamhet. Han för också med sig kunskap om affärsutveckling för offentliga fastighetsaktörer och blir därmed ett starkt tillskott till vår verksamhet. Nu kommer vi att kunna hjälpa fler typer av företag och fastigheter att skapa värde med hjälp av solceller och geoenergi, säger Wilhelm Löwenhielm, VD Eneo Solutions.

Hans Viken tillträder rollen som affärsområdeschef för offentliga aktörer och får ansvar för en portfölj av Eneos nuvarande och prospektiva kunder. Hans kommer senast från en roll som Country Segment Manager på Schneider Electric, ett multinationellt företag som på olika sätt arbetar med energieffektivisering. Hans har examen som byggnadsingenjör från Luleå Tekniska Universitet och en MBA från Handelshögskolan i Stockholm.

- Att starta på Eneo ser jag som en ny utmaning samtidigt som jag bygger vidare på kunskap som jag tillägnat mig under lång tid. Bolaget är i ett läge där det har en etablerad tjänsteportfölj och många starka kunder. Mitt jobb blir nu att nå fler kunder och skapa ekonomiskt och hållbarhetsmässigt värde för dem. Vi har allt som krävs för att verkligen öka takten, säger Hans Viken.

FÖR MER INFORMATION

Wilhelm Löwenhielm, VD, Eneo Solutions AB
wilhelm@eneosolutions.se

PRESSBILDER

OM ENEO

Eneo Solutions grundades 2013 och är en affärspartner inom solceller och geoenergi. Eneo hjälper företag och fastighetsägare med allt från att utveckla en första strategi till att dra de fulla fördelarna av lokalproducerad förnybar energi: lägre energikostnad, förutsägbarhet i energikostnader och en tydlig visuellt kraftfull hållbarhetsprofil. Bolaget tog emot utmärkelsen Climate Solver 2013 från Världsnaturfonden WWF för sin potential att kraftigt minska koldioxidutsläpp.

Läs mer på: www.eneosolutions.se