ABRF Group AB tillför 10 miljoner kronor i riskkapital

ABRF Group AB tillför 10 miljoner kronor i riskkapital

Sedan 2015 har ABRF Group AB utvecklat allabrf.se, Sveriges nu ledande digitala plattform för bostadsrättsföreningar. Med innovativa och digitala tjänster har bolaget redan gjort ett rejält avtryck i en annars traditionell bransch. Under september 2019 använde över 170 000 boende, spekulanter, styrelsemedlemmar, mäklare och bolånehandläggare plattformen. På plattformen finns över 3 000 registrerade och aktiva bostadsrättsföreningar, en dubblering jämfört med 2018.

Nyemissionen ger bolaget nytt kapital för att expandera tjänsteportföljen mot bostadsrättsföreningar och boende i bostadsrätt. Fokus är finansiella stödtjänster för bostadsrättsföreningar, exempelvis ekonomisk förvaltning, BRF-försäkring och finansiering av BRF-lån.

Bland de nya investerarna finns Stronghold Invest AB, ett av Sveriges ledande investeringsbolag i fastighetsrelaterade tjänster samt Martin Randel, Lennart Francke, Kristofer Ericson och Henrik Jakobsson.

"Nyemissionen blev övertecknad och vi är extremt glada över att få in så pass erfarna och kompetenta investerare och rådgivare. Med detta kapital har vi nu möjlighet att på riktigt utmana de traditionella aktörerna i branschen." – Hampus Dahlstedt, Grundare och VD ABRF Group AB.

I samband med investeringen har en ny styrelse valts. Ny styrelseordförande blir Lennart Francke, tidigare CFO och kreditchef på Handelsbanken och styrelseledamot i SBAB Bank AB samt nuvarande styrelseledamot i Qliro Financial Services AB.

• Lennart Francke, Styrelseordförande
  • Hampus Dahlstedt, VD & grundare
  • Rana Toubal, Medgrundare & Ledamot
  • Kristofer Erikson, Ledamot
  • Daniel Kraft, Ledamot

Allabrf grundades 2015 och har snabbt vuxit till Sveriges ledande digitala plattform för bostadsrättsföreningar och boende i bostadsrätt, med mer än 170 000 unika användare varje månad. Företaget utvecklar digitala och innovativa tjänster för bostadsrättsföreningar, konsumenter och företag. Bolaget ägs privat av dess anställda och några av Sveriges främsta entreprenörer och investerare.

Besök www.allabrf.se för mer information.