Fyra nya kollegor i det Nordiska Allego teamet

Allego förstärker det Nordiska teamet

Richard Chahine - Business Developer Fleets / Sales & Service
Jag heter Richard Chahine och är civilingenjör och ekonom med erfarenhet från bilbranschen och elektroniktillverkning & inköp. Jag har ett brinnande intresse för bilar och mobilitetslösningar och har därför ägnat stor del av min utbildning, karriär och privatliv åt detta.

• Varför valde du att börjar du på Allego?
    Jag har varit kund till Allego innan de klev in på nordiska marknaden. Jag har sett potentialen i deras produkt och är här för att hjälpa förverkliga den potentialen.
  • Vad är din arbetsuppgifter?
    Mitt fokusområde är att hitta möjligheter till att expandera Allegos marknadsnärvaro genom att förfina och anpassa produkterna till respektive marknad i Norden samt att hitta nya partners inom fordons, transport och mobilitetsektorn.
  • Vad får du din energi ifrån?
    Jag drivs av att förvandla visioner och idéer till verkliga produkter som löser behov och problem.

Johan Tonde - Business Developer Sweden
Jag heter Johan Tonde, 38 årig elkraftsingenjör med automation och marknadsföringsbakgrund. Älskar i princip alla extremsporter men framförallt att cykla downhill mtb nerför och vara ute i naturen med min familj.

• Varför valde du att börjar du på Allego?
    Valde Allego för att det är ett expansivt företag som etablerar sig i hela Europa. Extra kul också att få vara med och driva på expansionen av laddinfrastruktur. Vill vara med och bidra till något större också och omställningen till fossilfria drivmedel är verkligen viktig.
  • Vad är din arbetsuppgifter?
    Jag jobbar som Affärsutvecklare för de nordiska länderna, vilket innebär att jag skapar möjligheter för att bygga våra laddområden tillsammans med våra partners och markägare. Stöttar även vårt team i lite mer tekniska frågor.
  • Vad får du din energi ifrån?
    Får min energi ifrån att se mina arbetskollegor utvecklas ännu mer, lära mig nya saker och sist men inte minst mina barn. Min son Leo är en riktig liten raket, jag undrar var han fått det ifrån 😉

Martin Ahmed - Business Support
Jag heter Martin Ahmed. Jag har jobbat inom transport. Man körde då bland annat tunga lastbilar. Jag har utbildat mig till elkraftsingenjör på YH och jag har också studerat några kurser inom ekonomi tidigare. Jag har en familj med två små barn och jag gillar att umgås med de på fritiden.

• Varför valde du att börjar du på Allego?
    Jag valde Allego för jag har väldigt stort intresse inom elbilar, och elbilsladdnings stationer för några år sen. Efter praktiken hos er gillade jag jobbets miljö och special nordiska teamet, därför valde jag att försätta här.
  • Vad är din arbetsuppgifter?
    Just nu är jag som Business support i nordiska teamet, men jag började jobba också med Leaseplan / Elkedjan. Jag tycker det är jättespännande att börja jobba här.
  • Vad får du din energi ifrån?
    Att hjälpa en kollega eller en kund. Att vara hjälpsam, ger mig energi, och jag mår bra av det.

Steven Lau - Business Developer Denmark
Mit navn er Steven Lau, jeg er dansk, men har boet i Sverige de sidste 5 år. Jeg elsker at rejse og møde nye mennesker, kulturer og perspektiver. Blandt andet har jeg studeret min bachelor indenfor Innovation, i Sydkorea. Og min Master i virksomhedsudvikling i Sverige.

Jeg har igennem flere år, været beskæftiget med både teknologi, startups og problemløsning; hvoraf jeg ser frem imod at skabe nye muligheder for Allego, såvel som vores mange partnere og elbils brugere på tværs af Danmark.

• Varför valde du att börjar du på Allego?
    Jeg har altid haft stor interesse for biler og teknologi. Og har ventet længe på bil-industriens endelige skridt mod en grønnere og smartere fremtid. Derfor var beslutningen om at blive en del af Allego et naturligt valg for min og planetens fremtid.
  • Vad är din arbetsuppgifter?
    Mine primære arbejdsopgaver, bliver at skabe værdi for vores nuværende og fremtidige partnere. Hvor jeg blandt andet kommer til at finde og udvikle nye lokationer som vil være med til at gøre det mere attraktivt at køre elbil i Danmark
  • Vad får du din energi ifrån?
    Jeg drives af at skabe synergier og værdier sammen med andre. Ellers bruger jeg min fritid på at bygge LEGO, se F1, samt brætspil med mine venner i Danmark og Sverige.

Ett pan-europeiskt nätverk av snabba och tillförlitliga elbilsladdare

Allego bildades 2013 och är idag en ledande leverantör av laddlösningar för eldrivna fordon med lång erfarenhet inom området e-mobilitet. Allego driver ett pan-eurpeiskt nätverk av elmackar i Sverige, Danmark, Norge, Belgien, Frankrike, Tyskland, Nederländerna, Luxemburg och Storbritannien. Allego ansvarar för mer än 30,000 laddpunkter i stadsområden och längs stora trafikleder varav 2200 snabbladdare. Som standard erbjuder vi många olika betalningsmedel som vanliga kontokort samt 100-talet olika taggar och appar. Varje dag genomförs över 5000 transaktioner och antalet ökar dag för dag.

Allego Sweden AB
Barnhusgatan 10