Gå direkt till innehåll
El från sol, vind och vatten till varje elbil snart på din närmaste din-X station

din-X i samarbete med Allego

Drivmedelsbolaget din-X, med 200 stationer runt om i Sverige, inleder ett samarbete med holländska Allego som driver ett av Europas snabbast växande nätverk av snabb elbilsladdning. Samarbetet innebär att Allego får rättigheterna att etablera sina snabbladdarstationer för elbilar på din-X stationsnät. Idag har Allego ett pan-europeiskt nätverk av elbilsladdare med mer än 30,000 laddpunkter i stadsområden och längs stora trafikleder, varav 2200 snabbladdare.

Nu inleds arbetet att utveckla din-X stationerna till riktiga elmackar. Vi ser fram emot att tillsammans skräddarsy en elbilsladdningslösning som utvecklar station och kunderbjudande. Vi ska ta fram en design som är anpassat till respektive stations trafikrytm.

Allegos system gör det enklare än någonsin för alla att ladda bilen tack vare ett flertal olika betallösningar. Förutom traditionella betalkort går det även att använda laddtaggar från olika roamingaktörer eller via abonnemang från flera av de stora biltillverkarna som t.ex. Volkswagen, Mercedes, Kia och Hyundai. All el i Allegos nätverk kommer från sol, vind och vatten.

”Vi är otroligt glada över att börja arbeta med Allego som är en av de snabbast växande aktörerna i Europa vad gäller laddlösningar för elfordon. Samarbetet innebär att din-X blir relevant för ännu fler bilägare samtidigt som många av de orter vi finns på nu även får sin första snabba laddstation för elbilar. Det gör oss ännu mera konkurrenskraftiga på platser där vi behövs mest. ”

- Fredrik Johansson, VD din-X Energy

”din-X är den perfekta samarbetspartnern för oss tack vare att de finns representerade på många bra och strategiska platser runt om i landet. Vi ser fram emot att få kontakt med alla skickliga din-X huvudmän runt omkring i landet för att diskutera hur vi kan hitta bästa lösningen för din station.”

- Tobias Henmark, MD Allego Sweden

Laddstationer kommer att vara på plats på utvalda stationer tidigast under slutet av året eller början på 2024.

Kontakt:

Fredrik Johansson
    VD din-X Energy AB
    Drottninggatan 7

Tobias Henmark
    MD Allego Sweden
    Barnhusgatan 10

Ämnen

Allego bildades 2013 och är idag en ledande leverantör av laddlösningar för eldrivna fordon med lång erfarenhet inom området e-mobilitet. Allego driver ett pan-europeiskt nätverk av elbilsladdare i Sverige, Danmark, Norge, Belgien, Frankrike, Tyskland, Nederländerna, Luxemburg och Storbritannien. Allego ansvarar för mer än 30,000 laddpunkter i stadsområden och längs stora trafikleder varav 2200 snabbladdare. Som standard erbjuder vi många olika betalningsmedel som vanliga kontokort samt 100-talet olika taggar och appar. Varje dag genomförs över 5000 transaktioner och antalet ökar dag för dag.

Ett pan-europeiskt nätverk av snabba och tillförlitliga elbilsladdare

Allego bildades 2013 och är idag en ledande leverantör av laddlösningar för eldrivna fordon med lång erfarenhet inom området e-mobilitet. Allego driver ett pan-eurpeiskt nätverk av elmackar i Sverige, Danmark, Norge, Belgien, Frankrike, Tyskland, Nederländerna, Luxemburg och Storbritannien. Allego ansvarar för mer än 30,000 laddpunkter i stadsområden och längs stora trafikleder varav 2200 snabbladdare. Som standard erbjuder vi många olika betalningsmedel som vanliga kontokort samt 100-talet olika taggar och appar. Varje dag genomförs över 5000 transaktioner och antalet ökar dag för dag.

Allego Sweden AB
    Barnhusgatan 10