Bahnhof och Allente i samarbete om tv-kunder

Bahnhof och Allente i samarbete om tv-kunder

Bredbands-operatören Bahnhof och tv-distributören Allente meddelar idag att de inlett ett samarbete gällande bredbands- och tv-erbjudanden för fastighetsägare, bostadsrättsföreningar och samfälligheter. Det innebär att Bahnhof nu kan erbjuda tv-paket från Allente som tillägg till sitt prisvinnande bredband.

Allente har sedan starten satsat stort på affärsområdet Business to Business. Lanseringen av en ny tv-app för hotellbranschen, samarbeten med Elgiganten och exklusiva avtal om sportevenemang som Allsvenskan, Fotbolls-VM och Handbolls-VM för pubar, barer och restauranger.

Nu är det dags att ta nästa steg tillsammans med bredbandsoperatören Bahnhof. En stor del av Bahnhofs kunder finns inom det så kallade kollektiva segmentet, det vill säga fastighetsägare, bostadsrättsföreningar och samfälligheter. I och med samarbetet med Allente kommer Bahnhof nu att kunna erbjuda dessa kunder både bredband och tv i förmånliga paketlösningar. Kunderna kommer att kunna välja mellan bredbands-tv med tv-box och Allentes streamingtjänst, utan behov av tv-box. Man kommer också att kunna välja mellan flertalet olika tv-paket.

”Samarbetet med Bahnhof passar perfekt in i vår växande Business to Business-verksamhet, där vi satsar på långsiktiga partnerskap som ska ge kunderna ett mervärde. Bahnhof kommer in med kompetens, kvalitet och ett kundfokus som imponerar, och vi är otroligt glada över detta samarbete” säger Magnus Creutz, B2B-Direktör på Allente.

”Vi ser fram emot möjligheten att tillsammans med Allente kunna erbjuda marknadens bästa kombination av bredband och tv till fastighetsägarmarknaden. Allente kompletterar oss med sin gedigna tv-kunskap, och deras produkter, med tv både via box och streaming, är en perfekt matchning med vårt blixtsnabba fibernät,” säger Jon Karlung, VD på Bahnhof.

Allente är en nordisk tv-distributör som erbjuder tv- och streaminglösningar av hög kvalitet via satellit och bredband till en miljon kunder i Sverige, Norge, Danmark och Finland. I Sverige erbjuder man även bredbandslösningar, utan tv-paket. Företaget grundades i maj 2020 efter en sammanslagning av Canal Digital och Viasat Consumer. Företaget har huvudkontor i Stockholm och Oslo, VD är Jonas Gustafsson. Företaget ägs 50/50 av Telenor Group och Viaplay Group.