Stina Jansdotter Öberg

​Aller Media storsatsar på kreativa affärer - rekryterar tungt reklamnamn för att driva utvecklingen

Aller Media fortsätter sin digitala tillväxtresa och rekryterar från reklambranschen. Creative Studio är byrån inom Aller Medias kommersiella avdelning som jobbar bortom det traditionella annonslandskapet med influencerkampanjer, kreativa annonskoncept, social video, och native. För att leda den snabbväxande byrån har man nu rekryterat Stina Jansdotter Öberg som bilr ny chef för Creative Studio.

Stina kommer närmast från reklambyrån Ingo, där hon de senaste sju åren har arbetat som affärsområdesansvarig projektledare, men är också utbildad journalist.

- Det känns ärofyllt att börja på ett anrikt familjeföretag som Aller Media med ett modernt mediehus i framkant med en väldigt stark plattform. Jag ser fram emot att ta mig an uppdraget att leda den kreativa studion genom att med mod trampa upp nya vägar som kan öka vår digitala närvaro, driva vår affär framåt och inte minst fortsätta inspirera och underhålla Sveriges kvinnor, säger Stina Jansdotter Öberg, ny chef på Creative Studio.

Byrån Creative Studio är en snabbväxande del av Aller medias kommersiella erbjudande. Här skapas kreativa koncept och kampanjer som tas ut i många kanaler. Stina kommer leda de fem teamen som ingår i Creative Studio - influencerteamet, contentteamet, eventteamet, video och print.

- Creative Studio är en viktig och växande del av vår affär och skapar framförallt stora värden för våra kunder. Men vi nöjer oss inte, vi vill alltid växla upp och blir starkare. Att få in Stina i som en ledstjärna till Creative Studio känns otroligt bra. Stina har med sin bakgrund från byråsidan och sin journalistutbildning ett unikt och kreativt perspektiv som jag vet kommer driva vårt affärsområde framåt med kraft, säger Lotta Cederbom.