Artisten Loreen bjuder tillsammans med Aller media in till digital konsert

Artisten Loreen bjuder tillsammans med Aller media in till digital konsert

Coronakrisen tvingar hela branschen att tänka om, inte minst eventbranschen. När gäster inte längre kan komma på eventen får eventen komma hem till gästerna. Ett av de digitala eventen som står för dörren är en livestreamad konsert med artisten Loreen tillsammans med ELLE.

Den 24 april bjuder Loreen och ELLE in till en gratis livestreamad konsert som hålls på ELLE’s Facebooksida. Syftet är att hylla musiken och sprida ljus, gemenskap och kreativitet i coronatider och konserten går under namnet Silver lining. Det digitala eventformatet erbjuder en möjlighet till interaktion mellan Loreen och hennes publik och både inför, under och efter konserten kommer tittarna kunna peppa, hylla, kommentera och ställa frågor live i kommentarsfältet.

– Idén om att skapa en visuell och musikaliskt stark livekonsert med interaktion, växte fram då jag tydligt såg den snabba och negativa utvecklingen av coronapandemin världen över. Det känns viktigt att kunna interagera med publiken och ta musiken och gemenskapen hem till dem när vi inte kan mötas fysiskt. Tillsammans med min affärspartner och tillika syster Markiz Talhaoui Tainton, skapade vi konceptet för att vi mer än någonsin behöver mötesplatser där vi kan få dela våra tankar och ge varandra stöd. Nu samlar vi Sveriges bästa filmteam, broadcastingteam och musikaliskt team, människor som har jobbat sida vid sida genom hela min karriär för att tillsammans stötta det kreativa skapandet, säger Loreen Talhaoui som är en initiativtagare till projektet ihop med Markiz Tainton, ELLE och Aller media.

– Eventet som vi gör tillsammans med Loreen är bara ett exempel på hur ett samarbete kan se ut. I detta fall en färdig kurerad idé från artisten Loreen med team där ELLE och Aller media fungerar som en partner. Att avancera till digitala event är egentligen inget som är nytt för oss. Vi på Creative studio jobbar dagligen med videoproduktion och har all kunskap i huset. Vi har hela tiden örat mot marken och förflyttar oss till de plattformar som efterfrågas, säger Pauline de Sera, Head of Creative Studio.

Aller media Creative Studio arbetar med innehållsproduktion av bland annat många olika event för både egna och externa varumärken. Som många andra i branschen har Creative Studio fått ompröva sina idéer och koncept och förflytta sig till de plattformar där användarna befinner sig just nu. De digitala eventen har fått ett uppsving och livesändningarna är fler än någonsin.

Konserten Silver lining med Loreen sänds från ELLE Sveriges Facebooksida på fredag den 24 april kl. 19.00

För mer information vänligen kontakta
Pauline de Sera, Head of Creative Studio, Aller media
pauline.de.sera@aller.com