Elaine Eksvärd och Carin da Silva

Elaine Eksvärd och Carin da Silva, nya influencers på MåBra efter nylanseringen

MåBra har under våren gjort en redesign och breddat begreppet hälsa. Resultatet är ett bredare men också tydligare innehållserbjudande som gör det lättare att hitta relevant hälsoinnehåll, oavsett i vilken kanal som varumärket konsumeras. Aller media fortsätter att bygga sin starka influenceraffär och nu ansluter bloggprofilerna Elaine Eksvärd och Carin da Silva till MåBra. De blir de första nya blogglanseringarna, sedan nylanseringen av MåBra, och de vill bredda synen på hälsa.

– Att förstärka vår position med dessa två starkt lysande stjärnor känns helt fantastiskt. Jag är väldigt imponerad över hur Elaine och Carin inspirerar, motiverar och engagerar sina läsare. Båda rör sig fritt mellan humor och allvar och är bjussiga och äkta. Det här är två profilrekryteringar som adderar relevans och räckvidd för alla parter, både redaktionellt och kommersiellt, och jag ser verkligen fram emot ett tätt samarbete, säger Jennie Sandberg, chefredaktör på MåBra.

Retorikexperten och tv-profilen Elaine Eksvärd flyttar närmast bloggen från sin egen hemsida. Elaine har skrivit flera bästsäljande böcker inom kommunikation, har startat den ideella föreningen Treskablinoll och är medgrundare till retorikbyrån Snacka snyggt. Målet med bloggens nystart är enligt Elaine att vara ”en både ärlig och inspirerande plats på nätet utan några förskönande filter – och förhoppningsvis många besökare.”

– Jag har skrivit dagbok sedan jag var sju år gammal så det här är ett bra sätt för mig att både rensa skallen, må bra och förhoppningsvis hjälpa andra att må bra också. Vad är då bättre än denna plattform? Sen har användandet av sociala medier ökat under corona och då tror jag det behövs platser som inte är så tillrättalagda eller perfekta. Jag lovar att bjussa på både snorgråt och Colgate-leenden och allt där emellan, precis så som livet är, säger Elaine Eksvärd.

Programledaren och bloggprofilen Carin da Silva flyttar sin populära blogg till MåBra och ser fram emot att ta bloggen vidare under ny flagg.

– Det känns så himla kul att börja på MåBra. Efter att ha varit 7.5 år på Mama, där jag trivts jättebra, kände jag nu att det var dags för något nytt. MåBra känns som ett helt perfekt ställe att flytta till. Det ska bli kul att få visa fler sidor av mig då jag är mer än ”bara” mamma. Jag är supertaggad för en nystart, säger Carin da Silva.

På MåBra finns sedan tidigare influencers som Markiz Tainton och Superfood. MåBra.com når varje vecka ca 600 000 unika läsare. Båda bloggarna gick live den 3:e september, på carindasilva.mabra.com respektive elaineeksvard.mabra.com

För frågor, kontakta:

Jennie Sandberg, chefredaktör MåBra: jennie.sandberg@aller.com 076-8805983

Ida Antebro, head of influencer marketing Aller media: ida.antebro@aller.com, 070-4833796

Lisa Arnell, head of influencer editorial Aller media: lisa.arnell@aller.com 073-5203839

I Aller media ingår också de två ledande content marketing-företagen Make Your Mark och OTW samt kommunikationsbyrån Narva, alla en del av det nordiska byrånätverket Ahead Group, samt e-handelsföretaget Skapamer. Aller media är ett helägt dotterbolag till Aller Holding med verksamhet i Sverige, Danmark, Norge och Finland.